За рік в аваріях на дорогах України травмуються понад 20 тисяч осіб. Тільки вдуматись: це кількість населення цілого районного центру, як для прикладу, Бережани. У середньому щодня гинуть 8 осіб, кожних три години — одна людина. Не треба ні війни, ні Путіна…
Минулого тижня Тернопільщину сколихнули дві смертельні аварії, в яких загинуло троє дівчат. У ніч на 18 жовтня на Теребовлянщині розбилися 19-річна Анжеліка Дзядик і 23-річна Христина Пухальська, а близько обіду того ж дня на Підволочищині випала з автобуса 15-річна Наталя Цар — травми виявилися смертельними. Три молоді життя обірвалися передчасно. Причина — порушення правил безпеки на дорозі. Така ситуація триватиме доти, доки водії і пасажири не стануть більш відповідальними, доки не посилиться контроль з боку держави на автошляхах і не стане більш суворою відповідальність водіїв за кожне правопорушення.
Анжеліку і Христину знайшли в потрощеному авто…
Розбитий автомобіль у зарослях на узбіччі між смт Дружба та селом Струсів помітили вранці водії з траси. Викликали поліцію, швидку і рятувальників. За попередньою інформацією, водійка автомобіля Peugeot Partner не впоралася з керуванням, виїхала на смугу зустрічного руху, а після цього злетіла в кювет і врізалася у дерево. Слідчі припускають, що аварія сталася приблизно з 4 до 7:30, в темряві автомобіль проїжджі помітили не одразу. Водійка і її пасажирка були мертві. Тіла загиблих вивільняли з автівок рятувальники.
19-річна Анжеліка Дзядик із села Дарахів навчалася на заочній формі в ТНЕУ, Христина Пухальська — із сусіднього села Тютьків.
Як розповіли мешканці Дарахова, тієї ночі дівчата поверталися додому із смт Дружба. За кермом була Анжеліка, автомобіль їй подарували рідні. Дівчина мешкала з мамою, була єдиною її донькою, батьки загиблої розлучені. Христина мешкала з батьками і старшим братом Михайлом. Останніми роками родина їздила на заробітки до Польщі.
— Мама Анжеліки пані Іванна працює на заправці в Дружбі, можливо, дівчата їхали звідти. Тато дівчинки мешкає у Струсові, — каже Наталя Г. із Дарахова.
— Мама Христини пані Марія їздить за кордон на заробітки, останнім часом брала з собою доньку, працювали там перукарями. Брат загиблої теж живе у Польщі. За три чи чотири дні до трагедії Христина саме повернулася додому. Мабуть, зустрілася з подругою, давно не бачились… Дівчата зі зразкових сімей, добре вчилися у школі, гарно поводились. Про них тільки добрі слова. Дуже сумно, що так сталося. Їм було тільки жити…
20 жовтня загиблих подруг поховали у їхніх селах, прийшли провести їх в останню путь багато односельців, друзів.
На ямі Наталя випала з рейсового автобуса…
Фатальною стала дорога додому і для 15-річної Наталі Цар із села Криве Підволочиського району. 18 жовтня, близько 15:00, дівчинка випала з рейсового автобуса «Кам’янець-Подільський-Тернопіль», врятувати її медикам не вдалося. Того дня вона поверталася з навчання з обласного центру.
Між Колодіївкою і Скалатом автобус потрапив у яму, ним сильно захитало, пасажири, які стояли в проході, похитнулися. Наталя була біля задніх дверей. Від удару колеса автобуса об яму її понесло у бік дверей. В ту ж мить двері відчинилися і юна пасажирка впала на асфальт. «Водію, зупиніть! Дівчина випала…» — кричали пасажири. Кинулись надавати медичну допомогу, викликали швидку. Пасажири панікували, водій був у стані шоку — не міг і слова промовити…
На місце події виїжджали слідчо-оперативна група і бригада швидкої. Потерпілу госпіталізували до Скалатської районної лікарні, але врятувати її не вдалося.
Нині поширюється різна інформація, за яких обставин сталася трагедія. Дехто з очевидців стверджує, що в автобусі були вільні місця, але дівчинка стояла на сходах автобуса біля задніх дверей і гралася телефоном. На ямі транспортний засіб підскочив, пасажирка ненароком зачепила ручку від дверей і випала… Інші стверджують, що автобус був переповнений, адже це була п’ятниця — з Тернополя додому поверталися студенти.
Як розповіли у сільській раді села Криве, цьогоріч Наталя закінчила дев’ятий клас, продовжила навчання в Тернопільському кооперативному коледжі.
Минулого понеділка, 21 жовтня, мешканці Скалатської ОТГ, до якої належить село Криве, через прикрий випадок перекрили дорогу.
Мітингувальники висунули вимоги: відремонтувати підволочиську трасу і притягнути до відповідальності підприємства, які розбивають шлях великогабаритним транспортом. Експлуатаційне утримання цієї ділянки дороги здійснює ДП «Тернопільський облавтодор».
Під час перекриття дороги разом з мітингувальниками був депутат обласної ради, помічник народного депутата Петро Васько.
— Ще у вересні ми перекривали цю дорогу, адже вона в катастрофічному стані, — зазначив Петро Васько. — Клаптик шляху відремонтували, обіцяли завершити до 1 листопада, але ніхто нічого не робить. Кажуть, то грошей нема, то знаходять якусь іншу причину. Загибель дівчинки стала останньою краплею. Мешканці громади вкрай обурені, адже якби дорога була в належному стані, то, можливо, нещастя не сталося б. Потребує ремонту увесь автошлях від Тернополя до Гусятина, який пролягає через три райони — Тернопільський, Підволочиський і Гусятинський. Найгірший стан перед Скалатом, у селі Зарубинці і в смт Гримайлів. Чи не найбільше шкоди завдають вантажівки, які возять камінь з місцевих кар’єрів, а ще тепер масово возять буряк на Хоростківський цукровий завод, кукурудзу — це додаткове навантаження на цю ділянку дороги. Через Скалат тепер частіше їдуть фури, оскільки триває ремонт гаївського мосту. Проблема нагальна, але її не бачать ті, хто може на це вплинути. До мітингувальників не приїхав ніхто із керівництва ТОДА, прибув лише заступник начальника з фінансово-економічних питань служби автомобільних доріг у Тернопільській області Юрій Ходаковський. Якщо не виконають наших вимог, тоді знову проведемо акцію, але вже потужнішу. Нас цікавить, хто має відповісти за те, що дорогу довели до такого стану? Скільки коштів виділяли на її ремонт? Дехто дивується, що я як представник нинішньої влади змушений з людьми перекривати дорогу. Наразі інших важелів впливу нема, оскільки у всіх високих кріслах нашої області сидять люди старої команди. Чекаємо призначення нового голови ТОДА, керівників районів, сподіваємось на якісні зміни. До речі, я надсилав напередодні повідомлення про акцію колишньому голові ТОДА Степану Барні, нехай би приїхав до людей і пояснив, чому ігнорували наші звернення щодо необхідності ремонту автошляху, чому на 2019-ий рік на цю дорогу не було виділено жодної копійки.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ДТП, загинули