Другий тиждень поспіль тернопільські старшокласники навчаються дистанційно – 2 квітня під час засідання міського штабу для боротьби з коронавірусом було вирішено продовжити дистанційне навчання учнів 5-11 класів та закладів профтехосвіти ще на тиждень, натомість учням 1-4 класів дозволити ходити до школи.
Як зазначила начальниця управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк, станом на початок квітня у Тернополі на COVID-19 хворіли 58 учнів і 104 вчителі.
Дистанційне навчання – це вимога часу
– Порівняно з минулим тижнем, коли хворіли 63 дітей та 106 педагогів, ситуація більш-менш стабільна, – зазначає Ольга Петрівна. – Після весняних канікул з 29 березня на навчання пішли лише учні молодшої школи (1-4 класи), а учні середньої та старшої школи (5-11 класи) вчаться дистанційно. Перевівши учнів старших класів на дистанційне навчання, нам вдалося розірвати ланцюг захворюваності… Звичайно, дітям хотілося б якнайскоріше повернутися до «живого» навчання, але це залежатиме від епідеміологічної ситуації в місті та області. А тим часом у нас є свої проєктні плани, як розвиватись у такій ситуації, щоб діти отримували повноцінні знання під час дистанційного навчання. Карантин не тільки змінив наше життя, а й відкрив простір для втілення нових ідей, і освітня система не стала винятком. Будь-який досвід, який ми отримуємо в житті, є корисним, це стосується і дистанційної освіти. Нині уже зрозуміло, що з такими викликами — маю на увазі карантинні заходи безпеки — ми стикатимемося і надалі, тож платформу дистанційного навчання потрібно освоювати й розвивати, чим ми, власне, і займаємося. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків, а пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики.
Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Але за минулий «карантинний» рік нам вдалося значно розширити підходи до дистанційного навчання для забезпечення безперервності освіти – це і платформи для дистанційного навчання у школах, і адаптація навчальних програм, і навчання вчителів цифровим технологіям та забезпечення шкіл технікою.
Нині дистанційне навчання – це вимога часу, незалежно від того, в якій карантинній зоні ми перебуваємо, і усі ми повинні бути до нього готовими. «Дистанційне навчання» сьогодні на устах у кожного – як у здобувачів освіти усіх ланок, починаючи з дошкільної освіти, так і у їхніх батьків, учителів, викладачів, адміністрації шкіл, адже кожен з них є учасником цього процесу. Але найбільша відповідальність за організацію дистанційного навчання лягла на плечі педагогів. Адже саме їм насамперед довелося самостійно й мобільно опанувати онлайн-сервіси, інтернет-ресурси, а потім дистанційно навчати своїх учнів та їх батьків. Учні швидше адаптувалися, адже онлайн-середовище для них звичне. Проте якщо торік онлайн-уроки в Zoom були ще чимось новим і небаченим, то нині це – норма освітнього процесу і освоєння нових програм, мереж та платформ — таких, як Zoom, Google Meet, SmartBook, відкрили для учителів нові можливості.
У травні будуть телеуроки для тернопільських школярів
Ще з плюсів дистанційного навчання – нині майже усі навчальні заклади міста вже почали використовувати нову автоматизовану систему «Єдина школа», яка допомагає полегшити взаємодію між учителями, батьками і учнями. Це і електронний журнал, і електронний щоденник, який забезпечує постійний доступ батьків до навчального процесу дитини. Батьки можуть подивитися, що вивчала на уроці дитина, які отримала оцінки, що їй задали додому – це дуже зручно.
За минулий рік для налагодження та оптимізації процесу дистанційного навчання нашим управлінням було зроблено чимало. Нині ми працюємо над покращенням матеріально-технічного стану шкіл – купуємо нові сучасні комп’ютери, швидкісний Інтернет підключили практично до кожної школи і, відповідно, до кабінетів учителів. Міський голова Сергій Надал іде нам назустріч – і нині нам додатково перераховують ще 3 мільйони 700 тисяч гривень на закупівлю комп’ютерів для шкіл міста. Ми купуємо також відеокамери, щоб облаштувати робочі місця для вчителів у школах – аби їм не доводилося це робити з дому, стараємося в міру можливостей допомагати кожній школі налагодити процес дистанційного навчання. Разом із тим ми розуміємо, що учням молодшої школи потрібне офлайн навчання – аби був безпосередній контакт учителя з класом. Проте батьки учнів 1-4 класів можуть самостійно вирішувати: відвідувати їхнім дітям уроки чи навчатися дистанційно. Якщо батьки вважають, що це небезпечно для здоров’я і мають можливість приглянути за дитиною вдома, то їм потрібно написати заяву на ім’я директора школи і після цього їхня дитина отримає дозвіл навчатися дистанційно. Ми йдемо назустріч усім побажанням батьків, бо розуміємо, що в кожного свої обставини і ситуація.
А ще у нас є потужний Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу із чудовими фахівцями-консультантами, потужними вчителями та фахівцями з досвідом. Пам’ятаєте, як торік для наших школярів працювала всеукраїнська телевізійна школа? Так от, трішки привідкрию вам таємницю: я запропонувала таку ідею, тільки уже на місцевому рівні, втілити в життя фахівцям методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу, і вони вирішили взятися за це! Спільно ми розробляємо уроки з історії, математики та української мови і уже в травні наші школярі зможуть їх побачити – наразі ще йдуть перемовини щодо того, на якому саме телеканалі. Телеуроки зможуть дивитися учні всієї Тернопільської області – думаю, це буде дуже цікаво і корисно!
Джерело: НОВА Тернопільська газета