Четвер, 19 вересня 2024
• У Тернополі продовжили обмеження на продаж алкоголю вночі • Вчитель із Чортківщини переміг у всеукраїнському проєкті «Грай за рівність» • Начальник Тернопільської ОВА В’ячеслав Негода представив заступників • На Тернопільщину прибувають переселенці з Донеччини • Четверо дітей, семеро онуків, семеро правнуків і п’ятеро праправнуків – багатство 100-річної пані Марії з Тернопільщини • Понад 30 млн грн. на місяць заробляли наркоторговці, яких затримали поліцейські Тернопільщини • У Тернополі відбулося відкриття 95-го ювілейного театрального сезону • “Моя кохана сказала: “Так”!”. Захисник із Тернополя зворушливо освідчився • Передчасно обірвалось життя підприємиці з Бучача • Поліцейські виявили вибухівку в чоловіка з Чорткова • “Озеряна’2024”: 10 км довкола Тернопільського ставу • Підтримуй ЗСУ – посади іменне дерево • У Колодіївці відремонтували покрівлю школи • На велосипедах – Тернополем. “Карітас” організовує мандрівки для підлітків • Назавжди 24. На Тернопільщині оплакують молодого воїна • У тернополянина видурили 5 тисяч гривень за “непридатність до військової служби” • У Тернополі подякували волонтерам, які допомагають ЗСУ • «Контінентал» створює власний парк залізничних вагонів: отримано першу партію вагонів-зерновозів • Тенісний турнір у Тернополі об’єднав спортсменів для допомоги ЗСУ • Тернополянин викрав кросівки у торгово-розважальному центрі
«Файна карта» — у дії У Тернополі запрацювала система електронного квитка

Опубліковано: 15 Листопада о 18:00 427


15 листопада у Тернополі повноцінно почне діяти система оплати за проїзд через «Карту тернополянина» («Файна карта»).


Тернопіль робить черговий крок до оптимізації транспортної системи в інтересах саме пасажирів. Проте, схоже, доведеться і самим змінюватися, щоб позитивні результати можна було відчути швидше.

«Файна карта» запрацює повноцінно

У тестовому режимі випробування соціальної «Карти тернополянина» почали ще кілька місяців тому. Тепер «Файна карта» працюватиме повноцінно. Пасажири, які отримали карту, платитимуть так само, як і раніше, а також отримають можливість суттєво економити. Учнівська/студентська карта в середньому дозволить сім’ї зекономити близько 1700 грн. у рік. Загальна іменна карта, яку можуть придбати ті, хто проживає або працює у Тернополі, даватиме економію близько 800 грн. Зекономлять і власники проїзного квитка, який може придбати будь-хто. Пільгові категорії пасажирів будуть їздити, як і раніше, безкоштовно.

Крім того, карта даватиме конкретні переваги для пасажира. У першу чергу — це зручність використання, можливість відновити іменну карту разом з балансом коштів у разі втрати.

Запровадження системи повинно покращити і якість перевезень. Адже тепер буде точно відомо, скільки пільговиків перевозиться по маршруту, скільки автобусів реально перебуває на маршруті, як вони дотримуються графіку. Перевізник отримуватиме кошти лише за реально перевезених пасажирів. У перспективі — буде оцінено реальне навантаження на маршрути. У разі потреби буде збільшуватися кількість транспорту. Місто матиме інструмент контролю за перевізником. Зекономлені ж за рахунок оптимізації кошти можна витратити на додаткові громадські простори, спортивні та дитячі майданчики, ремонти і поліпшення комфорту у місті.

Натомість пасажири без карти будуть оплачувати за проїзд на 1 гривню дорожче (4 гривні — у тролейбусі та 5 гривень — у маршрутці). Така система відповідає європейському досвіду, де гості завжди платять більше за проїзд, ніж місцеві мешканці.

Уряд зобов’язав всі міста України вводити аналоги «Файної карти»

Запровадження даної соціальної карти – також вимога уряду. 25 жовтня 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №812 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів щодо запровадження у громадському транспорті всіх міст України автоматизованої системи оплати праці за проїзд». Постанова Кабміну чітко регулює, як має працювати така система, які категорії громадян матимуть пільги тощо. Таким чином, вже офіційно стартував процес переведення системи громадського транспорту у всіх містах України на електронний квиток.

«Проблеми росту» електронного квитка

Безперечно, як і кожна реформа, впровадження електронного квитка відбувається не так просто. Перша велика проблема — це спротив з боку самих перевізників. Хоча у правилах перевезень, що їх місто виставляло як умову участі перевізника у тендері, було чітко прописано впровадження електронного квитка, перевізники не дуже охоче сприймають цю новацію. Складається враження, що вони взагалі сподівалися, що транспортна реформа у Тернополі не відбудеться, як це часто буває в Україні. Адже не секрет, що інші міста суттєво відстають від Тернополя у впровадженні електронного квитка. Головною причиною такого спротиву є великий тіньовий обіг готівки. Пасажирам практично не видавали квитків і лише водій міг знати, скільки реально сплатили пасажири за проїзд. Відтак перевізники, а в більшій мірі самі водії, часто зловживали тим, що вимагали підвищення вартості проїзду, вказуючи на зростання цін на бензин. При цьому перевірити реальну кількість заробленого перевізником не міг ніхто. Відтак на початках був спротив з боку перевізників, а також непоодинокі випадки, коли валідатори (прилад для зчитування даних з електронного квитка) просто виводили з ладу.

Маємо змінитися самі

Є й інша проблема — “психологічна”. В Україні тривалий час діяла “африканська система” перевезень, де поїхати міг тільки той, хто може “втискатися” в автобус чи маршрутку, розштовхуючи ліктями інших пасажирів. Якщо ми подивимося на Європу, то там посадка і висадка пасажирів чітко регламентовані. Пасажири сідають у ТЗ переважно через передні двері, де мають змогу оплатити проїзд водієві за допомогою готівки, квитка чи електронного квитка. Висадка ж відбувається через задні двері. Тепер нам доведеться звикати до того, що посадка і висадка має відбуватися впорядковано, і ми маємо поважати один одного.

Можливо, сьогодні, коли бачиш переповнену маршрутку, це видасться нереальним, проте, скажімо, сусідня Польща також проходила через цей період розвитку своєї транспортної системи. Спочатку були переповнені маршрутки та автобуси, бо вони погано дотримувалися графіку. Потім люди звикли до того, що транспорт ходить регулярно та за графіком. Почали краще планувати свій час, щоб їхати з комфортом та не перешкоджаючи іншим. Навчилися поважати один одного. Посадка і висадка стали відбуватися цивілізовано. Переповнений транспорт залишився у минулому.

Очевидно, що і ми поступово дійдемо до цього. Вже за короткий час електронний квиток буде звичкою, якою є сьогодні для багатьох користування мобільним телефоном.


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Нещодавно опубліковане

У Тернополі міська влада разом з представниками торговельних мереж вирішили зберегти обмеження на продаж алкогольних напоїв у нічний час. Це стосується не лише звичайних громадян, а й окремих категорій осіб...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:52


Міністерство соціальної політики України та Координаційний центр з розвитку сімейного виховання та догляду дітей за підтримки ЄС та Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні запустили інформаційну кампанію «Україна для кожної дитини»...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:08


Учитель Пробіжнянського закладу загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів Колиндянської сільської ради Тернопільської області Павло Олійник став одним з переможців у всеукраїнському проєкті «Грай за рівність» для вчителів фізичного виховання...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:01


Сьогодні до виконання своїх обов'язків приступили нові заступники начальника Тернопільської обласної військової адміністрації — Степан Куйбіда та Павло Журба...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 20:56


17 вересня тернопільські рятувальники разом із волонтерами зустріли на пероні залізничного вокзалу черговий евакуаційний потяг із мешканцями Донецької області, яких російська агресія змусила залишити свої домівки...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:15



Теми дня
18 Вересня
17 Вересня
16 Вересня