У зв’язку з цим змінені правила дорожнього руху через шляхопровід – двосторонній рух буде дозволений лише для легкового автотранспорту. Рух вантажного та іншого транспорту повністю обмежать, окрім того, при в’їзді та виїзді з мосту будуть встановлені висотні обмежувачі руху.
Аварійний міст частково демонтують
«Гаївський міст перебуває в аварійному стані. Відповідно до результатів обстеження, що проводилося там впродовж 2016-2019 років, експерти виявили суттєве руйнування бетону у нижній частині балок і корозію арматури. За відповідною класифікацією стан шляхопроводу визначено як «стан 5 — непрацездатний», – коментує ситуацію міський голова Сергій Надал. — Одноголосно виступають за обмеження руху через цей шляхопровід усі експертні служби, комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, оскільки міст у дуже незадовільному стані і сильно руйнується. А зважаючи на той факт, що під мостом проходить залізнична колія, якою пересуваються як пасажирські, так і вантажні поїзди, що перевозять хімічні речовини та нафтопродукти, це складає підвищену небезпеку. Тому міська рада вживає усіх невідкладних заходів щодо недопущення виникнення будь-яких техногенних ситуацій.»
Через міст будуть курсувати виключно легкові автомобілі, однак рух буде доступний лише однією смугою – від об’їзної дороги в напрямку вул. Протасевича, а частина мосту в протилежному напрямку руху транспорту (від вул. Протасевича до об’їзної дороги) у терміновому порядку буде перекрита і демонтована, оскільки бетонні частини мосту падають на колію і перешкоджають руху потягів.
Великогабаритний транспорт буде об’їжджати
З 2016 року Гаївський міст визнано аварійним, і з того часу там обмежено рух транспортних засобів вагою понад 8 тонн. Проте такої норми не дотримувалося чимало водіїв. Тому, щоб заборонити курсування великовагового транспорту, при в’їзді та виїзді з мосту встановлять висотні конструкції для обмеження руху і камери відеоспостереження.
Відповідно до розробленої схеми перекриття руху, об’їжджати вказану ділянку водії великогабаритних транспортних засобів зможуть по об’їзній трасі, яка проходить неподалік ТРЦ «Подоляни» через Львівську трасу, а також вулицями Микулинецька і Гайова. Окрім того, у місті активно тривають ремонтні роботи на Горбатому мості і на вулиці Гайовій, щоб покращити умови пересування містом.
Ремонт мосту – проблема державного значення
Гаївським мостом користуються орієнтовно лише 30% тернополян. Решта пересувань через шляхопровід – це транзитний рух.
«Цей міст є частиною траси міжнародного значення, – зазначає Сергій Надал. – На його ремонт необхідно понад 205 мільйонів гривень. Зі свого боку міська рада виготовила проектно-кошторисну документацію, замовила усі експертизи і виділила цьогоріч частину коштів на проведення першочергових робіт. Але ж проблема даного мосту – це не лише головний біль міської влади Тернополя, а й питання держави. Тому ми сподіваємося на співфінансування для оперативного вирішення цієї проблеми».
Як відбуваються ремонтні роботи
Незважаючи на відсутність коштів з центрального бюджету, ремонтні роботи тривають за планом. Однак є й труднощі. Через те, що під мостом проходить залізнична дорога, виконувати роботи неможливо під час руху пасажирських і вантажних потягів. Тому налагоджена співпраця із залізницею — ремонтним бригадам надаються так звані «вікна», коли не відбувається руху залізничного транспорту.
Прес-служба Тернопільської міської ради
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: гаївський міст, ТМР