Рівень фінансування дорожніх робіт за останніх 10 років склав 14-34 % від науково обґрунтованої мінімально необхідної потреби. За міцністю та рівністю існуючі автомобільні дороги не відповідають сучасним технічним вимогам на 40-50 % загальної протяжності мережі.
“Разом з тим фінансування, що виділяється для дорожньої галузі в Україні та приведене до 1 км автодороги загального користування, менше в кілька разів порівняно з країнами Європи. Це призводить до недофінансування навіть першочергових робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг. За останніх сім років фінансування таких робіт склало близько 18-36 % від нормативно необхідного (2-4 млрд. грн. при нормативних 11 млрд. грн.)”, — стверджує Михайло Головко, народний депутат України від ВО “Свобода”.
Як наслідок, обсяг руйнувань та деформацій на автодорогах загального користування збільшився за останніх сім років на 50 % від загальної їх протяжності. Через постійне недофінансування дорожня галузь має такі негативні наслідки:
— істотне погіршення технічного стану автомобільних доріг та рівня безпеки дорожнього руху;
— відсутність можливості розвитку (будівництва та реконструкції) існуючої мережі автомобільних доріг відповідно до темпів зростання національної економіки країни та інтенсивності руху транспортних засобів і вантажних перевезень;
— відсутність можливості повного використання транзитного потенціалу країни;
— відсутність можливості здійснювати технічне пере-
оснащення дорожньої галузі, широко впроваджувати нові технології, машини, механізми, матеріали, конструкції, інформаційно-аналітичні системи управління транспортними потоками та дорожнім господарством;
— незворотні руйнування і небезпека втрати стратегічної мережі автомобільних доріг.
“Враховуючи необхідність забезпечення цільового використання коштів Держбюджету на фінансування дорожнього господарства, ми вирішили запропонувати внести зміни до Бюджетного кодексу України щодо утворення спеціального фонду у складі Державного бюджету України для фінансування дорожнього господарства”, — зазначив Михайло Головко.
Фінансування відновлення та будівництва дорожнього покриття передбачається за рахунок таких надходжень:
1) акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів (крім акцизного податку, визначеного пунктом 6 частини першої статті 66 цього кодексу);
2) акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів;
3) ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них;
4) плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Джерело: НОВА Тернопільська газета