Розпочали відновлення у жовтні торік завдяки Національній програмі відновлення мостів. Обвал частини споруди відбувся у 2019 році у зв’язку з системним рухом аварійним мостом великогабаритного транспорту. Підрядна організація практично з «нуля» звела міст завдовжки 64 метри. Проїжджу частину мосту (габарит) розширили до 8 метрів, на ній 2 смуги руху. Облаштували також 2 тротуари завширшки 2,25 метра кожен.
Задля безпеки руху на мосту встановлено бар’єрне огородження, освітлення, нанесена розмітка.
Днями також відкрито проїзд і на мосту в селі Підгородне. А загалом 13 штучних споруд у складі Дороги Єдності М-30 Стрий – Ізварине віднов-
люють цьогоріч у Тернопільській області.
Шість мостів на 48,7-кілометровій ділянці у стані поточного середнього ремонту, ще шість – на 17,6 кілометрах ремонтують капітально. Ще один міст, у с. Городище, капітально ремонтують за окремим тендером. На трьох мостах роботи вже завершені, зокрема, у селах Підгородне, Почапинці та Шибалин. Зокрема, у Підгородньому відновлено не лише споруду, а й облаштовано 2 шари покриття, нанесено розмітку, встановлено огородження, штучне освітлення. Ремонтувати споруду почали, нагадаємо, 23 березня.
Цьогоріч дорожники також ремонтують 66,3 км дороги М-30 Стрий – Ізварине. Відновлюють автошлях від межі з Івано-Франківською областю до міста Тернопіль. Це пріоритетний об’єкт 2021 року. Нова дорога об’єднала траси М-12 і М-04 і стала найдовшою в країні. Утворення Дороги Єдності присвячено
30-ій річниці Незалежності.
Між тим, до якості ремонтних робіт на дорогах Тернопільської області підвищена увага. Контроль якості роботи підрядних організацій — пріоритет «Укравтодору». На всіх об’єктах «Великого будівництва» у Тернопільській області він здійснюється на двох рівнях. Так, за кожною ділянкою закріплений інженер відділу якості Служби автомобільних доріг у Тернопільській області. Він безвідривно стежить за процесом і документує кожен етап ремонту.
Водночас незалежний автономний контроль якості робіт здійснює ДП «Дорцентр». Його працівники перевіряють на відповідність ДСТУ усі матеріали, якими здійснюється ремонт, і технологію. Крім того, стежать за:
– рівністю дорожнього покриття;
– поперечними ухилами;
– товщиною укладеного матеріалу;
– температурними показниками;
– складом;
– міцністю;
– густиною;
– водонасиченням.
Днями представники контролюючого органу відібрали зразки нанесеного підрядними організаціями крупнозернистого асфальтобетону та ЩМА-20 для лабораторного аналізу. Контролери побували на усіх дорогах, де тривають ремонтні роботи за програмою “Велике будівництво” в області:
– М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече,
– М-30 Стрий – Ізварине,
– Р-39 Броди – Тернопіль,
– Т-20-02 Тернопіль – Скалат – Жванець.
– Т-20-10 Збараж – Підволочиськ.
Наголошуємо, якщо в процесі перевірки виявляють недолік, оформляють припис підрядній організації. Роботи до оплати не приймаються доти, поки у визначені терміни не будуть усунені недоліки.
Джерело: НОВА Тернопільська газета