Наталія МОРАВСЬКА, начальниця управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області взяла участь у презентації та післяпрезентаційному обговоренні розробки.
Відкрили захід Руслан ГУРАК, голова Державної служби якості освіти України, та Радек МАТУЛА, Надзвичайний і Повноважний Посол Чеської Республіки в Україні. Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської шкільної інспекції, керівники закладів загальної середньої освіти, керівники органів управління освітою.
Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Служби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, представив громадськості новий інструмент, що відкриває нові можливості для розвитку школи.
Зокрема, системою передбачено:
• прозорість, мінімізація дії суб’єктивних чинників;
• відстеження динаміки та вчасне реагування на виявлені проблеми;
• збереження і цифровізація даних;
• отримання інформації з різних джерел для аналізу стану системи освіти;
• можливість прийняття виважених управлінських рішень на основі достовірних даних.
Система EvaluEd постійно доступна онлайн і відкрита не лише для завдань аналізу, а й своєчасної актуалізації даних верифікованими користувачами. Наразі в ній зареєстровано третину закладів загальної середньої освіти, триває постійне поповнення й оновлення даних.
До післяпрезентаційної дискусії щодо розробки приєдналася Наталія МОРАВСЬКА. Начальниця управління Служби у Тернопільській області, обговорила з розробниками та гостями практичний аспект й особливості роботи системи та зазначила, що 327 шкіл області вже почали роботу в EvaluEd. Зокрема, розробка дозволила автоматизувати механізм проведення дистанційного збору даних, завдяки чому великі об’єми інформації щодо закладу освіти тепер доступні в режимі реального часу керівникам, управлінцям освітою, очільникам громад. Крім того, третій етап сертифікації педагогічних працівників, у якому взяли участь число 51 педагогів області цього року проходив із використовуванням системи.
Очікується, що незабаром на базі EvaluEd буде доступним модуль для простого й швидкого самооцінювання школи, завдяки чому директор зможе:
• визначити якість управлінських та освітніх процесів, не витрачаючи значних зусиль;
• відстежувати динаміку за кожним з аспектів освітнього процесу;
• оцінювати ефективність тих чи тих управлінських рішень.
Крім того, за результатами самооцінювання керівник матиме змогу порівняти свій заклад з іншими, маючи доступ до узагальнених даних як по всій країні, так і у розрізі конкретної області чи громади.
Чеська агенція розвитку (ЧАР) утворена Міністерством закордонних справ Чеської Республіки 2008 року з метою поліпшення якості життя й підтримки сталого розвитку. Наразі ЧАР реалізовує проєкти в багатьох країнах світу.
Джерело: НОВА Тернопільська газета