І якщо за автівку на іноземних номерах штрафуватимуть не з 24 травня, як було заплановано, а з 24 серпня, то техогляд уже діє по-новому з 1 травня. Суть нововедення щодо техогляду — змінено формат документа, який підтверджує успішне проходження техогляду, а також дещо змінено перелік транспортних засобів, які підлягають перевірці. Паперовий бланк протоколу вже з травня мали б видавати водіям у комплекті з самоклейною міткою радіочастотної ідентифікації, проте сервісні центри досі не отримали самоклейок. Їх прикріплюватимуть у правій верхній частині лобового скла з внутрішнього боку. Це запроваджено передусім, щоб збільшити безпеку на дорогах, зменшити ризик фальсифікації протоколів, а ще — як зобов’язання України щодо Угоди про асоціацію з Євросоюзом. Правоохоронцям тепер легше буде перевірити, чи автомобіль допущений до участі в дорожньому русі. Інформацію з самоклейної мітки можна буде зчитувати на відстані за допомогою спеціального обладнання.
До 2011-го в Україні офіційно існував обов’язковий техогляд усіх автомобілів, але на практиці він перетворився на купівлю талончиків у тодішній Державній автоінспекції. Корупційну норму скасували, а обов’язковому технічному контролю підлягали тільки комерційні транспортні засоби. Згідно з Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, техогляд має знову поширитися на всі автомобілі. У Європі техогляд проводять незалежні СТО та пункти контролю, які відповідають низці технічних вимог та чиї експерти несуть відповідальність за результати перевірки. У разі аварії через технічний стан авто СТО може втратити сертифікат. Держава там не втручається у проведення перевірок автомобілів.
Обов’язковий техогляд в Україні буде введений поетапно з 2019-го, залежно від терміну експлуатації автомобіля. Нові автомобілі фахівці пропонують позбавити від техогляду на 5 років, а ось несправні будуть вилучати з доріг.
— Зміни у порядку проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів були затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019-го. Якщо власник авто, яке підлягає обов’язковому технічному контролю, отримав бланк протоколу до набрання чинності постанови, він зможе користуватися документом старого зразка до моменту закінчення терміну його дії. У статті 35 Закону України «Про дорожній рух» вказано, що транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані в органах МВС України, підлягають обов’язковому технічному контролю, — повідомив головний спеціаліст зв’язків з громадськістю регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області Василь Барановський. — Законодавцем чітко прописано, які транспортні засоби не підлягають проходженню обов’язкового технічного контролю. Це, зокрема, легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи, мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби, незалежно від строку експлуатації. Якщо ж водії цими транспортними засобами здійснюють перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, то вони підлягають технічному контролю. Нові автомобілі, що експлуатуються до двох років, не проходять техогляду. Зокрема, це стосується легкових автомобілів, які використовують для перевезення пасажирів чи вантажів із метою отримання прибутку, та вантажних автомобілів, незалежно від форми власності, вантажопідйомністю до 3,5 тонни та причепи до них. Технічні засоби для агропромислового комплексу також не проходять обов’язковий техогляд, оскільки їх експлуатують не на дорогах загального значення, а здебільшого на полях. Інші технічні засоби проходять обов’язковий технічний контроль. Як часто потрібно проходити техконтроль? Кожні два роки повинні проходити перевірку легкові автомобілі, які використовують для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонни та причепи до них із терміном експлуатації більше двох років. Техогляд вантажних автомобілів підйомністю більше 3,5 тонни та причепів до них здійснюють щороку. Автобуси та спеціальні транспортні засоби, які перевозять причепи та небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації, проходять контроль двічі на рік. Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку системи гальмівного та рульового керування, зовнішніх світлових приладів, шин та коліс, світлопропускну властивість скла, газобалонного обладнання та інших елементів, що стосуються безпосередньо безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: автівки, техогляд