Власники трьох рейсових автобусів, що проїжджають через село Малашівці Зборівського району, вже не раз скаржилися сільському голові на погану дорогу. Адже там, як і в багатьох віддалених селах області, не дороги, а — напрямки. У перші вересневі дні селом поширилася інформація, що перевізники у знак протесту щодо неякісної дороги хочуть призупинити надання послуг. Це неабияк занепокоїло мешканців Малашівців, адже вони не зможуть добратися на роботу до обласного центру. Якщо таке справді станеться, то люди мають намір перекривати трасу, не впускаючи до села сміттєвози з обласного центру, аби привернути увагу обласного керівництва до їхньої проблеми. Врегулювати ситуацію намагається Малашовецький сільський голова Володимир Корнутяк, але дорога належить Службі автомобільних доріг області, тож вплинути на пришвидшення її ремонту не може.
— Через те, що дорога розбита, автобуси часто виходять з ладу, перевізники відмовляються їхати до села, — каже Володимир Корнутяк. — Єдине, що зробила Служба автомобільних доріг області — відремонтувала півтора кілометра дороги біля Кобзарівки. Навесні цього року я письмово звернувся від імені нашої громади до обласної адміністрації, до народного депутата Тараса Юрика та до голови РДА Ігоря Яворського з проханням відремонтувати дорогу в Малашівцях, але так і не отримав жодної відповіді. Вдруге написав у червні, але теж усе глухо… Дорога через наше село давно у критичному стані, наскільки можемо, підтримуємо її власними силами — підсипаємо щебнем. Допомагав нам з поліпшенням дороги й міський голова Сергій Надал — надав кілька тонн асфальту. Але це лише ямковий ремонт, який суттєво не змінює ситуацію, нам вкрай потрібен капітальний. Люди хвилюються і налаштовані вдатися до рішучих дій. Я теж занепокоєний, бо, якщо перекриють трасу, то не зможуть проїхати сміттєвози, а це спричинить чергові проблеми. «Робіть щось з дорогою!» — не раз зверталися до мене перевізники. Пояснюю, що це не сільська дорога, а підпорядкована облавтодору.
«НОВІЙ…» вдалося поспілкуватися з одним із перевізників, автобус якого курсує до Глядок. Власник рейсу запевнив, що попри погану дорогу наразі не припинятимуть надання послуг із перевезення, адже розуміє, що мешканці сіл не винні у такій ситуації і не можуть бути її заручниками.
— Двадцять років там їжджу, дорога справді погана, тобто її там взагалі нема. Міняємо колеса, підварюємо автобуси, латаємо, мучимось… — зазначив перевізник. — Не знаємо, що з цим робити, наразі їздимо. Люди не винні у тому, що держава не дбає за дороги.
Наше видання попросило прокоментувати ситуацію в Малашівцях начальника управління капітального будівництва ТОДА Віктора Кузяка.
— На Тернопільщині 3,5 тисячі кілометрів доріг потребують ремонту, нам виділили лише 250 млн. гривень, а потрібно 14 млрд., — пояснив Віктор Степанович. — Ми не маємо можливості побудувати усі дороги. У напрямку Малашівців ми вже зробили частину дороги, на що було потрачено 6 млн. гривень. На наступний рік дороги через села Зборівщини знову включені у перелік проведення ремонтних робіт, отож знову частково відремонтуємо. Так в міру надходження коштів будемо робити дороги області. На жаль, за 27 років незалежної України на місцеві дороги не виділяли ні копійки. Уряд Володимира Гройсмана під керівництвом Петра Порошенка і за сприяння голови ТОДА Степана Барни добилися виділення Тернопільщині 300 млн. гривень на дороги. Наступного року знову отримаємо 300 млн. і помалу будемо розвивати дорожнє господарство області. Раніше усі кошти спрямовували на державні та міжнародні дороги, нині держава повернулася обличчям і до місцевих доріг, але неможливо все зробити за один день. Районні держадміністрації визначають пріоритетні напрями, де найбільш критичні дороги, там першочергово проводимо ремонт. Ми готові працювати вдень і вночі, аби тільки були кошти.
Джерело: НОВА Тернопільська газета