Середа, 04 грудня 2024
• Виписали з лікарні двох дітей, які отруїлися грибами у Копичинцях • Підпалили приміщення сільської ради біля Тернополя на замовлення… спецслужб росії • 12-річний хлопчик потрапив під колеса автомобіля • “Це була зразкова сім’я…” Ворожий безпілотник забрав життя тернополянина Віталія Ременця • Нічна атака “шахедом” по Тернополю: загинув 45-річний чоловік, є також важкопоранені • Латвійські партнери передали два автомобілі для військовослужбовців Тернопільщини • “Обірвалося на полі бою молоде життя …” Загинув захисник Євгеній Гнидка • Вбивство у Тернополі: грабіжник увірвався в будинок і зарізав подружжя… • Ресторани Тернополя забезпечують військових додатковим харчуванням • Вчителів запрошують взяти участь у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті» • Бучацька громада прощається із захисником Русланом Грицівим • 199 дітей цьогоріч розшукували поліцейські на Тернопільщині • Четверта смерть через гриби: сім’я на Тернопільщині втратила 13-річну дівчинку • У Тернополі віддали шану жертвам голодоморів в Україні • У Тернополі виступить “Лісапетний батальйон” • У Тернополі автобус наїхав на 23-річного хлопця • Зупинилося серце захисника із Чортківської громади • Воїн із Теребовлянщини отримав високу відзнаку від президента • Переселенка із Запоріжжя обійняла високу посаду в громаді на Тернопільщині • 18 листопада на Тернопільщині вимикатимуть електроенергію
Ретрокар… своїми руками. Михайло Тимків із Коропця реставрує унікальні авто!

Автор: Опубліковано: 9 Липня о 8:00 160


Спочатку була… невелика, розміром з кулак, автодеталь. А потім довкола неї «виріс» цілий автомобіль, і то не простий, а – унікальна ретроавтівка, аналогів якій немає в Україні! .


Михайло Тимків із Коропця дарує друге життя старим авто – і робить це найкраще в Україні. На фестивалі ретро-авто «Old Car Land’2020» відреставрована нашим земляком автівка ГАЗ-АА (без жодної заново виробленої деталі!) отримала перше місце за найкращу реставрацію, вразивши усіх
Першу автівку реставровував шість років
– Тішуся, що вдалося прославити Тернопільщину і рідний Коропець, – зазначає пан Михайло. – Я з автомобілями змалку «дружу», перша моя автівка – ЗІЛ-130, на якій їздив мій батько і на якій я мав перші практичні заняття та опановував водійські премудрощі. У 15 років вступив до Івано-Франківського автотранспортного технікуму – і відтоді ми з машинами нерозлучні…(Сміється, – авт.) У 19 років закінчив навчання і пішов до армії, але і там без машин не обійшлося – був водієм. Мені попалося авто далеко не в найкращому стані, я всю службу ремонтував і їздив, ремонтував і їздив… Це була справжня школа життя! (Сміється, – авт.)
Останніх 20 років я займаюся міжнародними автомобільними перевезеннями, а у вільний час реставровую авто.
Один із перших моїх проєктів у реставрації авто – ГАЗ-67 1944 року випуску. Ще у 2008 році я випадково натрапив на деталь від кузова цієї автівки і «загорівся», щоб відреставрувати повністю всю машину. Поставив собі за мету зробити повністю оригінальне авто з усіма оригінальними запчастинами – не репліку, не «а-ля» ГАЗ-67, а саме оригінал. Це набагато складніше, дорожче і довше, але й ґоноровіше… Це був мій перший проєкт ГАЗ-67 і я працював над ним шість років. Авто було максимально відреставроване, пофарбоване – вийшло, як з конвеєра! У 2014 році я вперше виїхав на ньому «в люди» – приїхав своїм ходом до Івано-Франківська на День міста, і це був справжній фурор! (Сміється, – авт.)
Питання «що робити далі?» на порядку денному відкритим простояло недовго, бо я, знову ж таки випадково, натрапив на деталь від дуже цікавої автівки – ГАЗ-АА 1942 року випуску, так званої «полуторки». Деталь – невеличкий «п’ятачок», який кріпить бампер авто. І я подумав: а може, раз є «п’ятачок», то можна і цілу машину скласти? А, щоб ви розуміли, той «п’ятачок» – розміром з гусяче яйце… (Сміється, – авт.) Але я твердо вирішив, що хочу знайти усі необхідні деталі та запчастини і скласти докупи цілу автівку – це був, скажу вам, ще той пазл!

Авто… з деталей сотень машин!
Ця робота кардинально відрізнялася від реставрації мого першого автомобіля. Для ГАЗ-67 у мене було шість (!) автомобілів, які я купив, і з шести зробив один «на ґлянц», ще й відклав запчастин «про запас». Тут же у мене спершу були тільки рама і частина кабіни, а решту деталей треба було знайти – викопати з-під землі, і не лише в переносному, а й в прямому значенні! Річ у тім, що ці машини випускали з 1933 практично до 1953 року. ГАЗ-АА був копією американського «Форда», тому до машини підходять «фордівські» запчастини. Ці машини виготовляли для фронту під час Другої світової війни, і багато їх було понищено і розбито у ході бойових дій – нині копачі викопують деталі машин і продають їх. Ще одна складність у пошуку деталей до цього авто – після війни їх не передавали у приватне користування, а списували. Тому реставрація ГАЗ-АА – це не просто «розібрав-зібрав». Спершу треба було знайти запчастини на спеціальних сайтах, відповідно відновити-відреставрувати їх і вже аж після цього ставити на автомобіль.
Це дуже трудомістка робота – майже вся моя «полуторка» зроблена з викопаних з-під землі деталей, а вони потребують особливої роботи. Деталі були, без перебільшення, з сотень автомобілів! І кожна з них мала свою унікальну історію… Наприклад, задній міст із колісними дисками взятий з машини, розірваної вибухом, – у зовнішньому диску навіть зберігся осколок, який його пробив. Я міг інший диск поставити, але вибрав цей, бо це —історія… Я великий прихильник автентики. Наприклад, у цій машині задній ліхтар – теж «викопаний», деталь з автівки, яка бачила війну. Його відновлення і реставрація – це, без перебільшення, ювелірна робота! Я міг поставити деталь з американського «Форда», і ніхто б не побачив різниці, але для мене було справою честі відновити «саме ту» деталь. У реставрації авто «набив руку» уже настільки, що нині мені навіть з Чехії реставратори пишуть-дзвонять — радяться, як їм краще зробити ту чи іншу деталь…

«Карантинний проєкт» сімейного підряду
Презентував ГАЗ-АА я у 2020 році – тоді була єдина в тому році виставка «OldCar Land’2020» у Києві. Судді одноголосно віддали моїй автівці перше місце! Ми з сином ще й історичні костюми одягли – у Назара був однострій бійця УПА, а я – в костюмі воєнного водія. Працювали фактично сімейним підрядом: мені допомагав ще батько – також водій і знавець автомобілів. Син Назар, коли я ще тільки починав цю справу, був ще трохи замалий до цього, а потім зацікавився і захопився, навіть допомагав мені деталі на спеціалізованих сайтах шукати і замовляти. Під час карантину ми інтенсивно взялися до збирання і фактично за три місяці завершили всю роботу. Тому це, можна сказати, карантинний проєкт сімейного підряду… (Сміється, – авт.) ГАЗ-АА у мене, буває, позичають для зйомок – так, зараз авто саме знімається, а на ГАЗ-67 я нещодавно брав участь у пробігу в Івано-Франківську, а що уже незабаром буде День селища у моєму рідному Коропці, то планую проїхатися автівкою ще й там…
Окрім реставрації ретро-авто, Михайло Тимків збирає ще й інструменти цього періоду, чорно-білі фото – цікавиться дослідженнями історії України, діяльністю повстанської армії.
– Так вийшло, що історія автомобілебудування у нашій країні співпала з надзвичайно важкими і трагічними подіями – колективізацією, сталінськими репресіями, безчинствами та злочинами комуністичного режиму, – зазначає Михайло Тимків. – І разом із автомобільною тематикою я ще вивчаю й досліджую і цю непросту сторінку нашої історії. Зрештою, не автомобілями єдиними: у мене в роботі нині є ще є два раритетні мотоцикли – я, хоча й не зовсім байкер, проте цікаво і таке спробувати… А ще не зміг стриматися і почав реставровувати ще одну «полуторку» (Сміється, – авт.).
Проте в бочці меду – не без ложки дьогтю: у нас дуже складно розвивати ретро-рух автомобілістів, адже сотні автомобілів 30-50-их років, які є історичною цінністю, мало хто береться реставрувати, бо нема на них документів – власники померли, спадщину оформити нереально, машини безномерні… Автівки розбирають на запчастини і продають за кордон. До нас на ретро-виставки приїжджають колеги-реставратори з Польщі, Чехії, Білорусі, у нас є чудові ретро-автівки, але наші реставратори не можуть з ними поїхати за кордон на виставку, бо нема на них документів. До яких я інстанцій не звертався, писав і до президента, і до міністра внутрішніх справ Арсена Авакова. На жаль, наразі безрезультатно… Дуже прикро за таку ситуацію насамперед тому, що в нас є автівки, які складуть конкуренцію закордонним і гідно представлять Україну.


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Нещодавно опубліковане

За інформацією ДУ “Тернопільський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України” другого грудня 2024 двох дітей, які, після отруєння грибами, перебували на лікуванні в НДСЛ “Охматдит” м. Київ виписали з лікувального закладу...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:05


У ніч з 29 на 30 листопада у селі Петриків Тернопільського району навмисне підпалили приміщення сільської ради...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 15:09


Про травмованого дванадцятирічного хлопчика надійшла інформація на спецлінію Заліщицького відділення поліції 2 грудня близько 9 ранку...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:16


У ніч з 1 на 2 грудня під час російської атаки на Тернопіль ворожий безпілотник влучив у багатоповерхівку...


Рубрика: , , Опубліковано: о 22:29


У ніч на понеділок, 2 грудня, російські окупанти завдали удару по багатоповерхівці в Тернополі. Внаслідок атаки загинув 45-річний чоловік, ще троє людей доправили до лікарень...


Рубрика: , Опубліковано: о 8:53



Теми дня
3 Грудня
2 Грудня
30 Листопада
28 Листопада