Субота, 27 липня 2024
• “Її пісні були наповнені теплом і ніжністю, так само, як і її душа”. Обірвалось життя співачки Ірини Музики • Затримали підозрюваного у вбивстві Ірини Фаріон • Прапор передали синові. Шумщина попрощалась із Героєм Миколою Пичулюком • Митрополит Епіфаній закладе капсулу під меморіальний комплекс у Лішні • У службовців ТЦК Тернопільщини вилучили 1,8 млн грн, 82000 євро і 96000 доларів • Викрав у знайомого банківську картку і зняв 40 тисяч гривень кредиту • Із серпня у Тернополі подорожчає проїзд у громадському транспорті • На Монастирищині два брати відкопали на городі дзвін XIIX століття • У Збручі на Тернопільщині масово загинула риба • За сприяння в складанні іспиту з водіння взяв 12 тисяч гривень • У готелі в Тернополі військовий застрелив прикордонника • Мамині вишиванки передала до музею в Залізцях • Надії було лише 24. Обірвалось життя поліцейської з Тернопільщини • Олександра Криницького призначили представником уповноваженого з прав людини в Тернопільській області • 20 тисяч кал – на городі у Василя Романчака із Теребовлянщини • Землю накрила магнітна буря червоного рівня • У рідному селі Романа Купчинського на Зборівщині відновлюють музей • У Великій Березовиці вшанують загиблих Героїв • Вбивство Ірини Фаріон: деталі замаху та версії слідства • Працівниця “Тернопільводоканалу” творить дивовижні речі з бісеру
Ретрокар… своїми руками. Михайло Тимків із Коропця реставрує унікальні авто!

Автор: Опубліковано: 9 Липня о 8:00 148


Спочатку була… невелика, розміром з кулак, автодеталь. А потім довкола неї «виріс» цілий автомобіль, і то не простий, а – унікальна ретроавтівка, аналогів якій немає в Україні! .


Михайло Тимків із Коропця дарує друге життя старим авто – і робить це найкраще в Україні. На фестивалі ретро-авто «Old Car Land’2020» відреставрована нашим земляком автівка ГАЗ-АА (без жодної заново виробленої деталі!) отримала перше місце за найкращу реставрацію, вразивши усіх
Першу автівку реставровував шість років
– Тішуся, що вдалося прославити Тернопільщину і рідний Коропець, – зазначає пан Михайло. – Я з автомобілями змалку «дружу», перша моя автівка – ЗІЛ-130, на якій їздив мій батько і на якій я мав перші практичні заняття та опановував водійські премудрощі. У 15 років вступив до Івано-Франківського автотранспортного технікуму – і відтоді ми з машинами нерозлучні…(Сміється, – авт.) У 19 років закінчив навчання і пішов до армії, але і там без машин не обійшлося – був водієм. Мені попалося авто далеко не в найкращому стані, я всю службу ремонтував і їздив, ремонтував і їздив… Це була справжня школа життя! (Сміється, – авт.)
Останніх 20 років я займаюся міжнародними автомобільними перевезеннями, а у вільний час реставровую авто.
Один із перших моїх проєктів у реставрації авто – ГАЗ-67 1944 року випуску. Ще у 2008 році я випадково натрапив на деталь від кузова цієї автівки і «загорівся», щоб відреставрувати повністю всю машину. Поставив собі за мету зробити повністю оригінальне авто з усіма оригінальними запчастинами – не репліку, не «а-ля» ГАЗ-67, а саме оригінал. Це набагато складніше, дорожче і довше, але й ґоноровіше… Це був мій перший проєкт ГАЗ-67 і я працював над ним шість років. Авто було максимально відреставроване, пофарбоване – вийшло, як з конвеєра! У 2014 році я вперше виїхав на ньому «в люди» – приїхав своїм ходом до Івано-Франківська на День міста, і це був справжній фурор! (Сміється, – авт.)
Питання «що робити далі?» на порядку денному відкритим простояло недовго, бо я, знову ж таки випадково, натрапив на деталь від дуже цікавої автівки – ГАЗ-АА 1942 року випуску, так званої «полуторки». Деталь – невеличкий «п’ятачок», який кріпить бампер авто. І я подумав: а може, раз є «п’ятачок», то можна і цілу машину скласти? А, щоб ви розуміли, той «п’ятачок» – розміром з гусяче яйце… (Сміється, – авт.) Але я твердо вирішив, що хочу знайти усі необхідні деталі та запчастини і скласти докупи цілу автівку – це був, скажу вам, ще той пазл!

Авто… з деталей сотень машин!
Ця робота кардинально відрізнялася від реставрації мого першого автомобіля. Для ГАЗ-67 у мене було шість (!) автомобілів, які я купив, і з шести зробив один «на ґлянц», ще й відклав запчастин «про запас». Тут же у мене спершу були тільки рама і частина кабіни, а решту деталей треба було знайти – викопати з-під землі, і не лише в переносному, а й в прямому значенні! Річ у тім, що ці машини випускали з 1933 практично до 1953 року. ГАЗ-АА був копією американського «Форда», тому до машини підходять «фордівські» запчастини. Ці машини виготовляли для фронту під час Другої світової війни, і багато їх було понищено і розбито у ході бойових дій – нині копачі викопують деталі машин і продають їх. Ще одна складність у пошуку деталей до цього авто – після війни їх не передавали у приватне користування, а списували. Тому реставрація ГАЗ-АА – це не просто «розібрав-зібрав». Спершу треба було знайти запчастини на спеціальних сайтах, відповідно відновити-відреставрувати їх і вже аж після цього ставити на автомобіль.
Це дуже трудомістка робота – майже вся моя «полуторка» зроблена з викопаних з-під землі деталей, а вони потребують особливої роботи. Деталі були, без перебільшення, з сотень автомобілів! І кожна з них мала свою унікальну історію… Наприклад, задній міст із колісними дисками взятий з машини, розірваної вибухом, – у зовнішньому диску навіть зберігся осколок, який його пробив. Я міг інший диск поставити, але вибрав цей, бо це —історія… Я великий прихильник автентики. Наприклад, у цій машині задній ліхтар – теж «викопаний», деталь з автівки, яка бачила війну. Його відновлення і реставрація – це, без перебільшення, ювелірна робота! Я міг поставити деталь з американського «Форда», і ніхто б не побачив різниці, але для мене було справою честі відновити «саме ту» деталь. У реставрації авто «набив руку» уже настільки, що нині мені навіть з Чехії реставратори пишуть-дзвонять — радяться, як їм краще зробити ту чи іншу деталь…

«Карантинний проєкт» сімейного підряду
Презентував ГАЗ-АА я у 2020 році – тоді була єдина в тому році виставка «OldCar Land’2020» у Києві. Судді одноголосно віддали моїй автівці перше місце! Ми з сином ще й історичні костюми одягли – у Назара був однострій бійця УПА, а я – в костюмі воєнного водія. Працювали фактично сімейним підрядом: мені допомагав ще батько – також водій і знавець автомобілів. Син Назар, коли я ще тільки починав цю справу, був ще трохи замалий до цього, а потім зацікавився і захопився, навіть допомагав мені деталі на спеціалізованих сайтах шукати і замовляти. Під час карантину ми інтенсивно взялися до збирання і фактично за три місяці завершили всю роботу. Тому це, можна сказати, карантинний проєкт сімейного підряду… (Сміється, – авт.) ГАЗ-АА у мене, буває, позичають для зйомок – так, зараз авто саме знімається, а на ГАЗ-67 я нещодавно брав участь у пробігу в Івано-Франківську, а що уже незабаром буде День селища у моєму рідному Коропці, то планую проїхатися автівкою ще й там…
Окрім реставрації ретро-авто, Михайло Тимків збирає ще й інструменти цього періоду, чорно-білі фото – цікавиться дослідженнями історії України, діяльністю повстанської армії.
– Так вийшло, що історія автомобілебудування у нашій країні співпала з надзвичайно важкими і трагічними подіями – колективізацією, сталінськими репресіями, безчинствами та злочинами комуністичного режиму, – зазначає Михайло Тимків. – І разом із автомобільною тематикою я ще вивчаю й досліджую і цю непросту сторінку нашої історії. Зрештою, не автомобілями єдиними: у мене в роботі нині є ще є два раритетні мотоцикли – я, хоча й не зовсім байкер, проте цікаво і таке спробувати… А ще не зміг стриматися і почав реставровувати ще одну «полуторку» (Сміється, – авт.).
Проте в бочці меду – не без ложки дьогтю: у нас дуже складно розвивати ретро-рух автомобілістів, адже сотні автомобілів 30-50-их років, які є історичною цінністю, мало хто береться реставрувати, бо нема на них документів – власники померли, спадщину оформити нереально, машини безномерні… Автівки розбирають на запчастини і продають за кордон. До нас на ретро-виставки приїжджають колеги-реставратори з Польщі, Чехії, Білорусі, у нас є чудові ретро-автівки, але наші реставратори не можуть з ними поїхати за кордон на виставку, бо нема на них документів. До яких я інстанцій не звертався, писав і до президента, і до міністра внутрішніх справ Арсена Авакова. На жаль, наразі безрезультатно… Дуже прикро за таку ситуацію насамперед тому, що в нас є автівки, які складуть конкуренцію закордонним і гідно представлять Україну.


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Нещодавно опубліковане

26 липня померла вокалістки відомого тернопільського гурту «Фіра» Ірина Музика...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:10


У Дніпрі затримали підозрюваного у вбивстві мовознавиці й ексдепутатки Ірини Фаріон, повідомив президент Володимир Зеленський із посиланням на міністра внутрішніх справ Ігоря Клименка...


Рубрика: , , Опубліковано: о 19:40


24 липня Шумська громада провела в останню путь 51-річного захисника Миколу Пичулюка, який загинув 17 липня поблизу селища Нью-Йорк на Донеччині...


Рубрика: , Опубліковано: о 11:00


24 липня 2024 року предстоятель Православної Церкви України блаженнійший Митрополит Епіфаній прибув із візитом на Тернопільщину...


Рубрика: , Опубліковано: о 10:16


Службовцям ТЦК із Тернопільщини, які за гроші «вирішували питання» для військовозобов’язаних, оголосили підозру...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:42



Теми дня
26 Липня
25 Липня
24 Липня
23 Липня