Неділя, 22 грудня 2024
• Дар’ю Коменду звільнили з посади директорки Новосільської спеціальної школи • У Тернополі затвердили Програму розвитку та підтримки волонтерства на 2025-2027 роки • Чоловік із Микулинців вкрав на вокзалі в перехожого сумку • Помер викладач ЗУНУ Віталій Мельник • Як запобігти вербуванню дітей ворожими спецслужбами? • Смертельна аварія біля Смиківців: загинула 45-річна жінка • «Будьте й надалі для нашого народу світильником Божої правди», — глава УГКЦ до владики Василя Семенюка з нагоди ювілею • У Тернополі господарі викинули собаку з четвертого поверху • Російська ракета пошкодила промисловий об’єкт на Тернопільщині • За замах на замовне вбивство зловмисникові загрожує до 15 років ув’язнення • «Допомагаємо тим, у яких війна забрала все…» У Тернополі провели благодійну акцію для переселенців • У День волонтера понад 30 тернополян здали кров для фронту • «Прийняв із послуху нашого Синоду бути слугою Христовим”. У Тернополі відбулася інтронізація архиєпископа Теодора Мартинюка • Головну ялинку в Тернополі засвітила донька Героя Тараса Петришина • «Дівчина з обкладинки» у селі під Тернополем: 2 мільйони американців дивляться, як живе українська хуторянка • Іван Яцків загинув від обстрілу ворога на Сумському напрямку • У Тернополі відзначили волонтерів, які допомагають українським захисникам • Виписали з лікарні двох дітей, які отруїлися грибами у Копичинцях • Підпалили приміщення сільської ради біля Тернополя на замовлення… спецслужб росії • 12-річний хлопчик потрапив під колеса автомобіля
Тернополю готують параліч громадського транспорту за «херсонським сценарієм». Як має діяти міська рада?

Опубліковано: 30 Травня о 15:00 24


Тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя, у тому числі у тролейбусах, наразі незмінні.


Повноваження їх встановлювати (коригувати) має управління транспорту, комунікацій та зв’язку міської ради Тернополя. Це норма законодавства України. Якщо ж міська влада піддасться на провокацію деяких «зацікавлених» юристів і суддів, то це загрожує обернутися для Тернополя транспортним колапсом. Ні місто, ні громадський транспорт просто не «потягнуть» тарифів 2014 року.

Історія питання

Справа в тому, що недавно Тернопільський окружний адміністративний суд розглянув позов до виконавчого комітету Тернопільської міської ради, в якому міститься вимога визнати протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №819 від 30.10.2018 року «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом в м. Тернопіль». Причому прийняте рішення обгрунтовується лише формальними підставами недотримання процедури прийняття регуляторного акту. Тобто, судді просто придерлися до формальностей, не розглянувши питання по суті.

А факти промовисті:

  1. Тарифи на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом у Тернополі від 30 жовтня 2018 року приймались за результатами громадських обговорень із подальшим проведенням аудиту та отриманням експертного висновку фірмою «ТерАудит».
  2. Судом не надано належної оцінки діям органу місцевого самоврядування, не враховано прав суб’єктів господарювання у сфері пасажирських перевезень, зокрема, не залучено останніх до участі у справі при прийнятті рішення, яке безпосередньо впливає на їхні обов’язки, права, свободи та інтереси, а натомість надано перевагу абстрактним твердженням позивача, який вбачає порушення у формальній процедурі.

Наразі розгляд спору перебуває у Верховному Суді.

Для Тернополя готують «херсонський сценарій»

Судячи з усього, окремі юристи та судді, які беруть участь у питанні скасування тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя, взяли за приклад ситуацію у Херсоні, яка склалася там наприкінці 2018 року. Херсон тоді практично «зупинився», а міська влада стала заручником горе-активістів і перевізників.

У листопаді 2018 року після призупинення судом рішення виконкому про новий тариф у розмірі 6 гривень автотранспорт у Херсоні просто перестав функціонувати. Тоді найбільш заповзятливі фірми встановили власний тариф – 8 гривень і навіть надрукували нові квитки. Якщо ж хто відмовлявся платити таку суму і добивався справедливості, то йому перевізники просто хамили і виставляли з автобуса. Врешті-решт завершилося все тим, що мешканцям Херсона довелося платити за проїзд більше, ніж у 2018 році визначила міська рада.

Так херсонські судді й активісти зіграли «на користь громади», а реально – на користь перевізників. Тоді ж, восени 2018-го, схожі процеси відбувалися і в Тернополі. Ситуацію врятувала тверда позиція міського голови Сергія Надала, який зумів знайти важелі впливу на перевізників і не допустив транспортного колапсу в місті.

Сьогодні у Тернополі відбувається друга спроба доведення громадського транспорту до колапсу.

Як має діяти міська рада Тернополя?

У даній ситуації міська рада Тернополя має всі конституційні підстави вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції (ст.145) і законів України, зокрема, на підставі волевиявлення членів громади – проведених загальних зборів. Згідно зі статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська влада має забезпечувати баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави. У випадку встановлення вартості проїзду в громадському транспорті такий баланс забезпечується.

Перекладаючи з юридичної мови на просту, це означає, що після консультацій з громадськістю і перевізниками міська рада має всі повноваження встановлювати тарифи на проїзд у громадському транспорті. Це її конституційне право.

Теперішні тарифи на транспорт у Тернополі не викликають будь-якого негативного резонансу в суспільстві, вони цілком прийнятні як для як мешканців територіальної громади – споживачів послуг, так і для суб’єктів господарювання у сфері пасажирських перевезень. Відміна ж даних тарифів призведе до відмови перевізників здійснювати надання послуг у сфері пасажирських перевезень, що викличе громадське збурення і призведе до паралічу життєдіяльності міста.

Допустити таке міська рада Тернополя не може. Це проти здорового глузду, інтересів громади і Конституції України.

Діючі тарифи будуть збережені, а транспортного колапсу не буде!

Користуючись своїм правом, яке гарантоване Конституцією і Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська рада Тернополя має всі законні підстави для збереження діючих тарифів. Комунальний транспорт Тернополя буде функціонувати в незмінному на сьогодні режимі і при діючих тарифах!

— У тролейбусах – 5 грн. при розрахунку «Картою тернополянина» або проїзним квитком, 6 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

— У маршрутках – 6 грн. при розрахунку «Картою тернополянина» або проїзним квитком, 7 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

— Зберігаються всі пільги на проїзд для учнів, студентів та інших категорій.

Петро Іванишин


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

Сьогодні Тернопільська обласна рада звільнила Дар’ю Коменду з посади директорки Новосільської спеціальної школи, що в Скориківській громаді...


Рубрика: , Опубліковано: о 20:04


17-18 грудня у Тернополі пройде мистецький фестиваль «Додому на Різдво»...


Рубрика: , , Опубліковано: о 10:25


3 грудня на засіданні 45-ї сесії Тернопільської міської ради було затверджено Програму розвитку та підтримки волонтерства на 2025 – 2027 роки...


Рубрика: , Опубліковано: о 10:19


31-річному раніше судимому жителю Микулинець загрожує до восьми років позбавлення волі за вчинення майнового злочину...


Рубрика: , Опубліковано: о 10:00


17 грудня у Тернополі відбудеться форум «Молодь Ветерани», який стане платформою для об'єднання досвіду та нових ідей...


Рубрика: , , Опубліковано: о 14:17



Теми дня
18 Грудня
15 Грудня
14 Грудня
13 Грудня