Субота, 13 грудня 2025
• Під завалами загинула працівниця видавництва “Богдан” Ірина Чорненька • Чоловік на фронті, а дружина з сином рятувались від ракети в Тернополі • Від ракетного удару загинула працівниця Тернопільської ОВА • Страшні наслідки російської атаки на Тернопіль: 33 загиблих, 6 зниклих безвісти • Віталій і синочок Давидко загинули через російську атаку на Тернопіль • Росія вдарила по двох житлових будинках у Тернополі • Школярка з Тернополя стала лауреаткою премії імені Павла Тичини • Нападав на людей і грабував, а потім втік в Іспанію: судитимуть тернополянина • У ресторані “Пролісок” невідомі побили скло і пошкодили майно • Лялька-мотанка має глибоке коріння в українській культурі • На Шумщині виділили город у… зоологічному заказнику «Людвище» • Сила не має статі: тернопільська нацгвардійка розповіла про власний шлях у війську • Які громади на Тернопільщині найбільше допомагають захисникам? • У Кременці чоловік мало не загинув через удар дерев’яною балкою • Чорнобривці — на чай для захисників • Кардинал із Тернополя з українцями в Австралії здійняли гігантський прапор України • Олександр Вовкотеча із Підволочиська очолив Службу військового капеланства ЗСУ • У Бережанах пенсіонер вчадів через замикання настільної лампи • Священник із Вишнівецької громади розробив мобільний додаток для покаяння • Тернопільська «Посмішка» — серед найкращих на всеукраїнському фестивалі мистецтв
Тернополю готують параліч громадського транспорту за «херсонським сценарієм». Як має діяти міська рада?

Опубліковано: 30 Травня о 15:00 24


Тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя, у тому числі у тролейбусах, наразі незмінні.


Повноваження їх встановлювати (коригувати) має управління транспорту, комунікацій та зв’язку міської ради Тернополя. Це норма законодавства України. Якщо ж міська влада піддасться на провокацію деяких «зацікавлених» юристів і суддів, то це загрожує обернутися для Тернополя транспортним колапсом. Ні місто, ні громадський транспорт просто не «потягнуть» тарифів 2014 року.

Історія питання

Справа в тому, що недавно Тернопільський окружний адміністративний суд розглянув позов до виконавчого комітету Тернопільської міської ради, в якому міститься вимога визнати протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №819 від 30.10.2018 року «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом в м. Тернопіль». Причому прийняте рішення обгрунтовується лише формальними підставами недотримання процедури прийняття регуляторного акту. Тобто, судді просто придерлися до формальностей, не розглянувши питання по суті.

А факти промовисті:

  1. Тарифи на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом у Тернополі від 30 жовтня 2018 року приймались за результатами громадських обговорень із подальшим проведенням аудиту та отриманням експертного висновку фірмою «ТерАудит».
  2. Судом не надано належної оцінки діям органу місцевого самоврядування, не враховано прав суб’єктів господарювання у сфері пасажирських перевезень, зокрема, не залучено останніх до участі у справі при прийнятті рішення, яке безпосередньо впливає на їхні обов’язки, права, свободи та інтереси, а натомість надано перевагу абстрактним твердженням позивача, який вбачає порушення у формальній процедурі.

Наразі розгляд спору перебуває у Верховному Суді.

Для Тернополя готують «херсонський сценарій»

Судячи з усього, окремі юристи та судді, які беруть участь у питанні скасування тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя, взяли за приклад ситуацію у Херсоні, яка склалася там наприкінці 2018 року. Херсон тоді практично «зупинився», а міська влада стала заручником горе-активістів і перевізників.

У листопаді 2018 року після призупинення судом рішення виконкому про новий тариф у розмірі 6 гривень автотранспорт у Херсоні просто перестав функціонувати. Тоді найбільш заповзятливі фірми встановили власний тариф – 8 гривень і навіть надрукували нові квитки. Якщо ж хто відмовлявся платити таку суму і добивався справедливості, то йому перевізники просто хамили і виставляли з автобуса. Врешті-решт завершилося все тим, що мешканцям Херсона довелося платити за проїзд більше, ніж у 2018 році визначила міська рада.

Так херсонські судді й активісти зіграли «на користь громади», а реально – на користь перевізників. Тоді ж, восени 2018-го, схожі процеси відбувалися і в Тернополі. Ситуацію врятувала тверда позиція міського голови Сергія Надала, який зумів знайти важелі впливу на перевізників і не допустив транспортного колапсу в місті.

Сьогодні у Тернополі відбувається друга спроба доведення громадського транспорту до колапсу.

Як має діяти міська рада Тернополя?

У даній ситуації міська рада Тернополя має всі конституційні підстави вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції (ст.145) і законів України, зокрема, на підставі волевиявлення членів громади – проведених загальних зборів. Згідно зі статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська влада має забезпечувати баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави. У випадку встановлення вартості проїзду в громадському транспорті такий баланс забезпечується.

Перекладаючи з юридичної мови на просту, це означає, що після консультацій з громадськістю і перевізниками міська рада має всі повноваження встановлювати тарифи на проїзд у громадському транспорті. Це її конституційне право.

Теперішні тарифи на транспорт у Тернополі не викликають будь-якого негативного резонансу в суспільстві, вони цілком прийнятні як для як мешканців територіальної громади – споживачів послуг, так і для суб’єктів господарювання у сфері пасажирських перевезень. Відміна ж даних тарифів призведе до відмови перевізників здійснювати надання послуг у сфері пасажирських перевезень, що викличе громадське збурення і призведе до паралічу життєдіяльності міста.

Допустити таке міська рада Тернополя не може. Це проти здорового глузду, інтересів громади і Конституції України.

Діючі тарифи будуть збережені, а транспортного колапсу не буде!

Користуючись своїм правом, яке гарантоване Конституцією і Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська рада Тернополя має всі законні підстави для збереження діючих тарифів. Комунальний транспорт Тернополя буде функціонувати в незмінному на сьогодні режимі і при діючих тарифах!

— У тролейбусах – 5 грн. при розрахунку «Картою тернополянина» або проїзним квитком, 6 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

— У маршрутках – 6 грн. при розрахунку «Картою тернополянина» або проїзним квитком, 7 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

— Зберігаються всі пільги на проїзд для учнів, студентів та інших категорій.

Петро Іванишин


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

Внаслідок жахливого ракетного удару по Тернополю 19 листопада, загинула працівниця видавництва "Богдан" Ірина Чорненька...


Рубрика: , Опубліковано: о 11:22


Трагічний ранок 19 листопада назавжди змінив життя родини Геляс у Тернополі...


Рубрика: , , Опубліковано: о 11:11


Галина Мацьків загинула під завалами зруйнованого російською ракетою будинку в Тернополі...


Рубрика: , , Опубліковано: о 9:00


22 листопада о 18:00 у Тернополі завершили пошуково-рятувальні роботи після масованого російського удару...


Рубрика: , , Опубліковано: о 20:16


Внаслідок ракетної атаки ворога на Тернопіль 19 листопада трагічно загинули Віталій Долиняк та його маленький син Давидко...


Рубрика: , , Опубліковано: о 11:52


Найпопулярніше цього тижня

Теми дня
23 Листопада
22 Листопада
19 Листопада
10 Листопада
24 Жовтня