Субота, 22 березня 2025
• Понад 160 писанок – доробок тернопільських майстрів Лесі та Юрія Цікалів • У Тернополі 14-річна школярка готувала теракт біля будівлі поліції • Після Маріуполя й полону нарешті — додому! • Три роки полону: додому повернувся Іван Романюк із Підволочиської громади • На Луганщині загинув 29-річний Микола Тимошик із Тернопільщини • На Тернопільщині знайшли мертвими двох чоловіків • На тренінгу від НСЗУ Тернопільщину представила заступниця генерального директора Тернопільської обласної клінічної психоневрологічної лікарні Надія Фарійон • 35 років рятував людей. Пожежник Степан Кунцьо з Тернопільщини святкує 90-річчя • Теребовлянську громаду оштрафували майже на пів мільйона гривень через забрудненням земель • Посварився з дівчиною і почав надсилати незнайомкам інтимні фото • Лелек із лози виготовили студенти у Кременці • Листівки для поранених воїнів намалювали юні тернополяни • Згорів столітній храм. У селі на Тернопільщині моляться просто неба • З 15 березня у Тернополі відновлюється опалювальний сезон • Юний музикант Олександр Кайдаш із Тернополя підкорює міжнародні сцени • На підвіконні – вісім горщиків із коноплею. Тернополянину загрожує тюрма • Замість воювати… будували хату командиру. Четверо військовослужбовців постануть перед судом • «Війна швидко стала технологічною», – тернопільський гвардієць про досвід на фронті • У Тернополі перевидадуть послання митрополита Андрея Шептицького “Як будувати рідну хату” • Шевченкове слово лунало у Тернопільській обласній клінічній психоневрологічній лікарні
Тернополю готують параліч громадського транспорту за «херсонським сценарієм». Як має діяти міська рада?

Опубліковано: 30 Травня о 15:00 24


Тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя, у тому числі у тролейбусах, наразі незмінні.


Повноваження їх встановлювати (коригувати) має управління транспорту, комунікацій та зв’язку міської ради Тернополя. Це норма законодавства України. Якщо ж міська влада піддасться на провокацію деяких «зацікавлених» юристів і суддів, то це загрожує обернутися для Тернополя транспортним колапсом. Ні місто, ні громадський транспорт просто не «потягнуть» тарифів 2014 року.

Історія питання

Справа в тому, що недавно Тернопільський окружний адміністративний суд розглянув позов до виконавчого комітету Тернопільської міської ради, в якому міститься вимога визнати протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №819 від 30.10.2018 року «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом в м. Тернопіль». Причому прийняте рішення обгрунтовується лише формальними підставами недотримання процедури прийняття регуляторного акту. Тобто, судді просто придерлися до формальностей, не розглянувши питання по суті.

А факти промовисті:

  1. Тарифи на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом у Тернополі від 30 жовтня 2018 року приймались за результатами громадських обговорень із подальшим проведенням аудиту та отриманням експертного висновку фірмою «ТерАудит».
  2. Судом не надано належної оцінки діям органу місцевого самоврядування, не враховано прав суб’єктів господарювання у сфері пасажирських перевезень, зокрема, не залучено останніх до участі у справі при прийнятті рішення, яке безпосередньо впливає на їхні обов’язки, права, свободи та інтереси, а натомість надано перевагу абстрактним твердженням позивача, який вбачає порушення у формальній процедурі.

Наразі розгляд спору перебуває у Верховному Суді.

Для Тернополя готують «херсонський сценарій»

Судячи з усього, окремі юристи та судді, які беруть участь у питанні скасування тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя, взяли за приклад ситуацію у Херсоні, яка склалася там наприкінці 2018 року. Херсон тоді практично «зупинився», а міська влада стала заручником горе-активістів і перевізників.

У листопаді 2018 року після призупинення судом рішення виконкому про новий тариф у розмірі 6 гривень автотранспорт у Херсоні просто перестав функціонувати. Тоді найбільш заповзятливі фірми встановили власний тариф – 8 гривень і навіть надрукували нові квитки. Якщо ж хто відмовлявся платити таку суму і добивався справедливості, то йому перевізники просто хамили і виставляли з автобуса. Врешті-решт завершилося все тим, що мешканцям Херсона довелося платити за проїзд більше, ніж у 2018 році визначила міська рада.

Так херсонські судді й активісти зіграли «на користь громади», а реально – на користь перевізників. Тоді ж, восени 2018-го, схожі процеси відбувалися і в Тернополі. Ситуацію врятувала тверда позиція міського голови Сергія Надала, який зумів знайти важелі впливу на перевізників і не допустив транспортного колапсу в місті.

Сьогодні у Тернополі відбувається друга спроба доведення громадського транспорту до колапсу.

Як має діяти міська рада Тернополя?

У даній ситуації міська рада Тернополя має всі конституційні підстави вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції (ст.145) і законів України, зокрема, на підставі волевиявлення членів громади – проведених загальних зборів. Згідно зі статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська влада має забезпечувати баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави. У випадку встановлення вартості проїзду в громадському транспорті такий баланс забезпечується.

Перекладаючи з юридичної мови на просту, це означає, що після консультацій з громадськістю і перевізниками міська рада має всі повноваження встановлювати тарифи на проїзд у громадському транспорті. Це її конституційне право.

Теперішні тарифи на транспорт у Тернополі не викликають будь-якого негативного резонансу в суспільстві, вони цілком прийнятні як для як мешканців територіальної громади – споживачів послуг, так і для суб’єктів господарювання у сфері пасажирських перевезень. Відміна ж даних тарифів призведе до відмови перевізників здійснювати надання послуг у сфері пасажирських перевезень, що викличе громадське збурення і призведе до паралічу життєдіяльності міста.

Допустити таке міська рада Тернополя не може. Це проти здорового глузду, інтересів громади і Конституції України.

Діючі тарифи будуть збережені, а транспортного колапсу не буде!

Користуючись своїм правом, яке гарантоване Конституцією і Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська рада Тернополя має всі законні підстави для збереження діючих тарифів. Комунальний транспорт Тернополя буде функціонувати в незмінному на сьогодні режимі і при діючих тарифах!

— У тролейбусах – 5 грн. при розрахунку «Картою тернополянина» або проїзним квитком, 6 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

— У маршрутках – 6 грн. при розрахунку «Картою тернополянина» або проїзним квитком, 7 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

— Зберігаються всі пільги на проїзд для учнів, студентів та інших категорій.

Петро Іванишин


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

Понад 160 писанок на курячих, гусячих і страусиних яйцях представили подружжя майстрів Леся та Юрій Цікало у Тернопільському обласному художньому музеї ...


Рубрика: , , Опубліковано: о 15:43


У Тернополі Нацполіція та СБУ запобігли вчиненню теракту біля підрозділу поліції, який мала виконати 14-річна школярка...


Рубрика: , , Опубліковано: о 10:29


Під час обміну полоненими з російської неволі повернувся додому військовослужбовець Дмитро Галюк із села Бариш Бучацької громади...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:52


Мешканці Тернополя дедалі активніше користуються мобільним додатком «е-Тернопіль» та «Порталом мешканця» для комунікації з міською радою...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:16


З російського полону повернувся Іван Романюк, мешканець Підволочиської громади, який перебував у неволі з червня 2022 року...


Рубрика: , Опубліковано: о 15:24



Теми дня
21 Березня
20 Березня
18 Березня
Відео