— Чи була готова наша область до випробування сніговою стихією і як відбувалася розчистка автомагістралей краю?
— У нас на обслуговуванні перебувають дороги державного значення, а це 1486,5 км автошляхів, і відзначу, що всі вони станом на ранок понеділка,
15 лютого, проїзні, хоча не будемо забувати, що, окрім значних опадів, нам доводиться боротися і з сильним вітром, через який у багатьох місцях важливих доріг утворилися перемети заввишки до чотирьох метрів. У роботі ми керуємося ДСТУ, в яких передбачені відповідні нормативи, і зокрема, за який період часу ми маємо розчистити дороги. Найголовніші, магістральні дороги, мають бути очищені (забезпечений безперешкодний проїзд) через 4 години після завершення опадів. На територіальних дорогах — за 15 годин, адже там менша інтенсивність руху. Під час опадів наша техніка не зупинялася, але пріоритет ми надавали магістральним дорогам і закцентували туди більше техніки.
Нині, повторюся, всі дороги області вже є проїзними, а підрядні організації здійснюють розширення проїжджої частини у місцях великих переметів (а таких ділянок близько 50-ти, і серед них дороги Товсте-Борщів, Борщів-Заліщики, Козова-Зборів, Кам’янки-Скалат, дорога Р-43, що йде на Київ, а особливо — Почаїв-Зборів) і доведення її до повноцінних двох смуг. Приблизно дві доби ми працювали в посиленому режимі, розчищали дороги, але деякі з них, наприклад, Р-24 у напрямку Івано-Франківщини, постійно замітало, отож доводилося розчищати знову й знову. До речі, з боку сусідньої області ця дорога і станом на понеділок не проїзна, а з нашого боку розчищена. Нині наші дорожники переважно працюють на розчистці узбіч, автопавільйонів, зупинок громадського транспорту і тротуарів.
— Зима колись закінчиться, і нагальним питанням для області знову стане ремонт доріг. Отож, які основні автошляхи плануєте цьогоріч відремонтувати?
— Найбільше уваги ми зосереджуємо на ремонтах доріг, які були розпочаті у 2020 р. Завершуємо дорогу М-19 від Тернополя до Заліщиків. Там буде нанесено другий шар асфальтобетону (нижній шар уже відремонтовано), завершено ремонт тротуарів і освітлення всіх решти населених пунктів. Вартість ремонту цієї дороги — 850 млн. грн.
Крім того, ми торік розпочали ремонт дороги Н-18 від Дружби до межі з Івано-Франківщиною. Цього року плануємо цілковито завершити ремонт цієї дороги, адже це важливий автошлях і туристична артерія для нашої області щодо проїзду в напрямку Карпат і «Буковелю». Завершення ремонту цього року вартуватиме близько 1,1 млрд. грн. Ремонт цих двох доріг здійснює місцева компанія «ТехноБудЦентр».
Ще одна важлива для нашої області дорога — автошлях М-12 від Тернополя до Бережан. Її ремонт буде складатися з двох частин — капітального для певних ділянок і поточного середнього. Завершення ремонту також плануємо до кінця 2021 року. Ремонт цієї дороги здійснюватиме турецька компанія «Онур». Ця дорога поділена на чотири ділянки, і до Бережан ремонтуватиметься в поточному середньому ремонті, а у самих Бережанах (де є багато старих комунікацій) і далі до межі з Івано-Франківщиною буде здійснено капітальний ремонт. Отож, вартість ремонту до Бережан — приблизно 1,1 млрд. грн., а від Бережан ми тільки плануємо оголошувати торги, і там очікувана вартість — близько 600 млн. грн.
Крім того, вже розроблена проєктно-кошторисна документація на найбільш зруйновані дороги в області. Мова йде про ділянки доріг Галич-Сатанів (від Гримайлова до Сатанова), Смиківці-Гримайлів і Бучач-Товсте (12 км на ділянці — Трибухівці-Язловець). На цих дорогах практично немає проїзду, а здійснювати ямковий ремонт уже недоцільно.
— Наприкінці минулого року ви заявляли, що 2021-ий на Тернопіллі буде роком ремонту мостів. Які саме шляхопроводи буде відремонтовано?
— Ми виділяємо два мости, ремонт на яких найактуальніший. Це, найперше, міст у селі Струсів (дорога в напрямку Івано-Франківська, яка нині через ремонт, на жаль, перекрита). Щодо цього мосту була проблема з проведенням торгів, адже п’ять разів вони не відбулися — або рішенням Антимонопольного комітету, або рішенням САД учасники визнавалися такими, що не відповідають необхідним критеріям. Та нарешті тендер відбувся, його виграло ТОВ “Глобал Білд Інжиніринг”. Ця компанія вже закупила необхідне обладнання і з березня розпочне роботи.
Інший важливий міст — на дорозі Р-24 у селі Лисівці, який завалився на початку 2019 р. Там також були затримки з проєктно-кошторисною документацією, і першого разу аукціон не відбувся у зв’язку з відсутністю учасників (ніхто не подався). На другий раз аукціон таки відбувся, переможцем став «Авакс-Проф», і ця компанія також закупила необхідні матеріали й розпочне роботи з настанням сприятливого періоду.
Є також не менш важливі мости, ремонти яких також здійснять цього року. Серед них — міст на дорозі М-09 (обхід міста Зборів), три мости на дорозі Тернопіль-Ланівці, два мости на дорозі Тернопіль-Залізці, а також мости на дорозі Тернопіль-Бережани і на обході Бучача на дорозі Тернопіль – Івано-Франківськ. Загалом плануємо відремонтувати понад 10 мостів. Крім того, на всіх основних магістралях, де здійснюємо ремонт доріг, ми включаємо і ремонт усіх мостів.
Джерело: НОВА Тернопільська газета