«Велике будівництво’2021» охопило 12 доріг державного значення. За єдиним принципом ремонтували дороги як міжнародного, так і територіального значення.
Наголосимо, що 100% наших об’єктів мають укріплену основу, товщина якої від 16 до 22 см (залежно від категорії дороги). Для порівняння: загалом по Україні укріплену основу мають 85,3% проєктів. На укріплену основу настеляємо два, а на дорогах першої категорії три шари асфальтобетону. Товщина конструктиву — від 31 до 45 см.
Зазначимо також, що у двох населених пунктах повністю замінювали в рамках капремонту комунікації під дорогою. У Бережанах це вже завершено, у Підволочиську заміна комунікацій буде продовжена у 2022 році. Конструктив дорожнього одягу в цих населених пунктах сягнув 1 метра.
М-30 Стрий – Ізварине: готовність 97%
«Дорога єдності» М-30 є флагманом президентської програми «Велике будівництво» у цьому році. Ремонтуємо 66,3 км дороги від межі з Івано-Франківською областю до міста Тернопіль. Крім ремонту покриття, лагодимо 13 штучних споруд у складі дороги. Ще один міст, у с. Городище, капітально відремонтовано за окремим тендером.
Поточний середній ремонт — на 48,7, а на 17,6 км — капітальний. Роботи на 66 км фінішували. У наступному році у межах міста Бережани буде встановлено освітлення, тротуари, розмітка та завершено ремонт одного мосту.
На балансі Тернопільської САД перебуває 106,3 км дороги М-30. Частину від міста Тернопіль до межі з Хмельницькою областю та 1,2 км в межах м. Бережани було відремонтовано у 2018 році. Цьогоріч облаштовуємо вздовж раніше відремонтованої ділянки інфраструктуру: тротуари, зовнішнє освітлення у населених пунктах та встановлюємо огородження. Ба більше, місто Тернопіль та Смиківці з’єднала пішохідно-велосипедна доріжка, перша в області.
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече: готовність 99%
Це перехідний об’єкт з 2020 року. Від Тернополя до Заліщиків, а це 84 км, вже настелено верхній шар асфальтобетону, нанесено розмітку. Останній відрізок, де будуть роботи у наступному році, – у межах міста Заліщики. Там залишилося освітлення, бар’єрне огородження і розмітка.
На ділянці в межах Теребовлі буде проведено капремонт. На ці роботи буде оголошено окремий тендер.
Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль: готовність 95%
Цей туристичний маршрут відновили на усій протяжності до межі з Прикарпаттям. Протяжність ділянки 73 км.
Вся дорога у верхньому шарі покриття та з розміткою. У наступному році завершимо встановлення освітлення та тротуарів від Монастириськ і до межі області, збудуємо підпірні стінки у Струсові та за окремим тендером капітально відремонтуємо міст на обході Бучача.
Як ми й обіцяли на початку року, відновлено найбільш знищені маршрути. На них надходили численні скарги громадян. Роботи на усіх об’єктах будуть продовжені у наступному сезоні. Ми зробили головне: забезпечили комфортний проїзд. Це дороги:
Т-20-02 Тернопіль – Скалат – Жванець від Смиківців до Гримайлова;
Т-09-03 Галич – Підгайці – Сатанів від Гримайлова до Сатанова, а також від Теребовлі до Дарахова;
Т-20-16 Бучач – Товсте від Трибухівців до Язлівця і від Товстого до Поділля.
Ремонтуємо важливі для економіки Тернопільщини маршрути:
17 км Р-39 Броди – Тернопіль;
8,9 км Т-20-10 Збараж – Підволочиськ (+ капремонт у Підволочиську стартував на 2,0 км);
20 км Т-20-01 Бучач — Чортків — Скала-Подільська;
6 км Т-20-20 Мишковичі – Дружба.
За результатами двох років програми «Велике будівництво» нове покриття — на усіх міжнародних коридорах в межах Тернопільської області та одній національній. Крім того, ремонтуємо територіальні автошляхи до туристичних, рекреаційних та промислових вузлів області. Тернопільщина — серед чотирьох областей-лідерів у цьому плані. Основна мережа доріг також відновлена у Вінницькій, Полтавській, Івано-Франківській областях.
2021 рік на Тернопільщині — це рік мостів. Ми відремонтували рекордну кількість штучних споруд. Загалом у рамках «Великого будівництва» відновлюємо 28 мостів. На 24 з них роботи вже завершені. Це вп’ятеро більше, ніж за усі роки незалежності разом узяті.
На ремонт кожної штучної споруди або проводився окремий тендер, або її відновлення було включене у тендер з ремонту дороги, на якій вона розташована.
Знакові завершені об’єкти:
Міст у Лисівцях на дорозі Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Кам’янець- Подільський;
Міст перед селом Городище на дорозі М-30 Стрий – Ізварине;
Шляхопровід у селі Воля на дорозі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече;
Шляхопровід на об’їзній м. Чортків (дорога М-19).
Дбаємо і про інфраструктуру у населених пунктах, через які пролягає ремонтована дорога. За програмою “Велике будівництво” відновлюємо не лише проїжджу частину: у межах населених пунктів встановлюємо нове освітлення, облаштовуємо тротуари, огородження, замінюємо дорожні знаки, встановлюємо бар’єрне огородження, водовідведення.
Сумарно на всіх об’єктах ремонту 2021 року виконано:
28 км нового освітлення;
48 км тротуарів;
31,8 км бар’єрного огородження;
1,3 км дельтаблоків.
У цьому році також відремонтовано вісім майданчиків для відстою фур. Зокрема, на М-19 це майданчик біля “Орисі”, на об’їзній Копичинців, біля заправки Wog на об’їзній міста Чортків;
на М-30 — майданчик біля кафе “Дубки” за Бережанами;
на Н-18 — великий майданчик у Комарівці.
У 2021 році успішні громади продовжили долучатися до ремонту державних доріг у своїх межах. Усього реалізували шість проєктів співфінансування. Наприклад, у партнерстві з Великоберезовицькою громадою відновлено 6 км дороги Т-20-20, яка пролягає через Мишковичі. Перші 3 мільйони гривень громада вже перерахувала. Планує виділення ще 2 мільйонів гривень.
Перспективні проєкти на 2022 рік:
• Завершення усіх перехідних об’єктів та здача їх в експлуатацію.
• Р-43 Тернопіль — Ланівці на усій протяжності.
• Будівництво транспортної розв’язки у двох рівнях на перетині доріг Р-41 і Р-39.
• Старт будівництва північно-східного обходу м.Тернопіль.
• Т-20-06 Городище — Зарваниця – Бучач.
• Т-20-04 Бережани — Підгайці – Монастириська.
• Р-24 Татарів — Коломия — Кам’янець-Подільський.
• Р-26 Острог – Кременець.
Служба також продовжить відновлення мостового господарства. Передбачено ремонт усіх мостів у складі ділянок доріг.
Загальний план на наступний рік — 230 км доріг та 30 штучних споруд.
Джерело: НОВА Тернопільська газета