Понеділок, 22 липня 2024
• У готелі в Тернополі військовий застрелив прикордонника • Мамині вишиванки передала до музею в Залізцях • Надії було лише 24. Обірвалось життя поліцейської з Тернопільщини • Олександра Криницького призначили представником уповноваженого з прав людини в Тернопільській області • 20 тисяч кал – на городі у Василя Романчака із Теребовлянщини • Землю накрила магнітна буря червоного рівня • У рідному селі Романа Купчинського на Зборівщині відновлюють музей • У Великій Березовиці вшанують загиблих Героїв • Вбивство Ірини Фаріон: деталі замаху та версії слідства • Працівниця “Тернопільводоканалу” творить дивовижні речі з бісеру • Посадовцю з Тернопільщини повідомлено про підозру через закупівлю генераторів • Чи розпочнеться в серпні навчання в тернопільських школах? • Просунули “вигідного” переможця тендеру. Перед судом постануть селищний голова і депутатка з Тернопільщини • Ансамбль танцю “Сонечко” здобув перемогу на фестивалі в Болгарії • Погрожував дружині розправою. Судитимуть чоловіка з Підволочиська • Закарбували красу Коропця. Співачка Віта Грицак сфотографувалася біля Дністра • Фермер із Тернопільщини частує динями пацієнтів лікарні й літніх людей • Верховна Рада скасувала перехід на літній час • Письменниця з Харкова презентувала свої книги у Бережанах • Митрополит Епіфаній очолить Літургію у храмі-пантеоні на Тернопільщині
Як і коли повноцінно запрацюють електронні лікарняні?

Опубліковано: 16 Вересня о 11:23 34


Пояснюють працівники Фонду соціального страхування України в Тернопільській області.


До 1 жовтня продовжено перехідний період впровадження електронних лікарняних – відповідний наказ Міністерства охорони здоров’я України № 1836 підписали 28.08.2021. Упродовж цього часу пацієнти все ще можуть отримати як паперові, так і е-лікарняні залежно від закладу охорони здоров’я. Втім, у випадку вагітності та пологів, захворювання на ВІЛ або психічного розладу наразі мають бути видані тільки паперові листки непрацездатності.
Як і паперові, автоматично сформовані на підставі медичного висновку е-лікарняні є підставою для отримання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України. Саме Фонд соціального страхування України є сьогодні завершальною ланкою системи впровадження і функціонування е-лікарняних, адже він здійснює всі виплати у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю. Тож будь-які затримки з виплатами викликають звернення мешканців області саме до працівників Фонду.
— Електронний лікарняний – це документ для підтвердження тимчасової непрацездатності людини. Він зареєстрований у зазначеному МОЗ України порядку і має індивідуальний номер у спеціальному реєстрі, – пояснює заступник начальника управління – начальник відділу профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області Григорій Радзіх. – Передує йому звернення до лікаря і формування медичного висновку. Саме електронний лікарняний є підставою для нарахування страхових виплат Фондом соціального страхування України. Він не потребує дублювання на бланку і наділений повним переліком функцій паперової версії. Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України:
– допомог по вагітності та пологах (до 1 жовтня – тільки на папері);
– допомог по тимчасовій втраті працездатності, зокрема в разі захворювань або травм, самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо.
За е-лікарняними роботодавці також здійснюють оплату перших п’яти днів лікування захворювань або травм своїх співробітників.
Фонд соціального страхування України здійснив усі необхідні кроки для початку роботи Єдиного електронного реєстру листків непрацездатності. Спільно з Пенсійним фондом України виконано всі необхідні дії щодо запуску реєстру. Зокрема, затверджено протоколи інформаційної взаємодії, технічні вимоги, внесено зміни до інформаційної системи Фонду, проведено тестову передачу даних. Крім того, створено службу страхових експертів-лікарів, на яких покладено проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності. Пенсійним фондом України створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб. Наразі триває тестування системи.
— Власне, все це розпочалося у квітні 2019 року, коли ще за підписом Володимира Гройсмана було видано постанову про питання організації введення електронного реєстру листків непрацездатності, – зауважує завідувач сектора перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області Любов Береза. – Та впровадження цього у життя все відкладалося. Врешті 1 червня 2021 року наказом МОЗ України було встановлено порядок видачі листків непрацездатності в електронному варіанті із запровадженням перехідного періоду до 1 вересня 2021 року. Але через те, що технічна база не була належно забезпечена як з боку МОЗУ, так і самих лікувальних закладів, перехідний період відтермінували до 1 жовтня.
Яка ситуація в нашій області? Наприкінці червня першим розпочав працювати за е-лікарняними Бережанський район, поступово долучаються й інші. Станом на 1 вересня трохи більше половини медичних закладів перейшли не електронні лікарняні. Втім, як показує практика, 70% електронних листків були з технічними помилками різного характеру: помилки в датах, прізвищах, ідентифікаційних кодах тощо. Це створює певні проблеми як для самих медичних працівників, так і для бухгалтерів-страхувальників.
— Які проблеми турбують найбільше? – додає Григорій Радзіх. – Насамперед, і це головна проблема, – навчання медичних працівників, більшість з яких не розуміє, що їм потрібно робити. Деякі медичні заклади ввели в штат посади IT-спеціалістів, які навчають лікарів. Але далеко не всі мають таку можливість, тож доводиться лікарям розбиратися в усьому самотужки, а це не для всіх просто. Другий момент – техніка: не всі заклади забезпечені комп’ютерами. І третя проблема – відсутність якісного інтернет-зв’язку. Він не завжди у Тернополі належний, а що вже говорити про віддалені села, де також є амбулаторії і лікар повинен відкрити пацієнту електронний лікарняний, але він навіть у систему не може зайти…
Отож, питань багато як у нас, так і в пацієнтів. Тож не дивно, що наразі багато медичних закладів ще перебувають у режимі очікування, адже якщо лікувальний заклад перейшов на електронну систему видачі листків непрацездатності, видавати паперові (окрім згаданих вище випадків) він уже не має права.
Усі свої зауваження ми адресуємо розробникам до Києва, тож вони мають з чим працювати. З 25 червня в області створено понад 10 тисяч медичних висновків про тимчасову непрацездатність. У наш Фонд надійшло до оплати 270 лікарняних листків на суму майже 800 тисяч гривень. Усі ті перші е-лікарняні були з помилками, практично кожен треба було виправляти. Щодо всього іншого – система абсолютно не змінилася: всі законодавчі документи, що діяли для паперових лікарняних, діють і тепер. Змінилася лише форма подачі.
— Загалом е-лікарняний, попри всі тимчасові неузгодження, має багато позитивних моментів, – зауважує начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області Валентина Лучин. – Зокрема, для пацієнтів: особа, яка захворіла, пішла до лікаря, який сформував медичний висновок, – і більше ніяка тяганина з документами пацієнта не стосується. Тільки в телефонному режимі чи повідомленням він інформує свого роботодавця, що захворів і має лікарняний листок. Роботодавець, у свою чергу, може відстежувати у своєму кабінеті страхувальника, що розміщений на порталі Пенсійного фонду України, скільки людей у нього є на лікарняному і з якими захворюваннями. Фонд соціального страхування України здійснює фінансування на підставі отриманої від роботодавця заяви-розрахунку – саме від дати її подання, у першу чергу, залежить дата виплати.
З часом усі звикнуть працювати у цьому режимі. Звичайно, переходити із напрацьованого і звичного до нового дещо некомфортно, але згодом вся ця система обов’язково відшліфується та налагодиться. Зокрема, управління виконавчої дирекції Фонду в Тернопільській області активно працює у цьому напрямі, тестує нововведення, вдосконалює, аби в тернополян не виникало жодних проблем з електронними лікарняними.

Коли на час перехідного періоду е-лікарняні вважаються виданими?
До завершення перехідного періоду е-лікарняні вважаються виданими і стають готовими до сплати через 5 днів після закриття. Нагадаємо, раніше електронні
лікарняні вважались виданими і ставали готовими до сплати на наступний день після закриття е-лікарняного.
Зверніть увагу: електронний лікарняний в особистих кабінетах має статус «закритий» одразу з дати свого відкриття, однак він є закритим днем у майбутньому – відповідна дата закриття зазначена в е-лікарняному та є плановою датою завершення тимчасової непрацездатності або повторного огляду, після якого буде сформовано новий медичний висновок і створено продовжений е-лікарняний тощо.
• Така тимчасова норма діятиме упродовж вересня і допоможе зменшити ризики помилок при формуванні е-лікарняних в окремих випадках – наприклад, коли працівник захворів одразу після прийняття на роботу та дані щодо його працевлаштування не встигли синхронізуватись, або дві застраховані особи мають тотожні прізвища, імена, по батькові і різницю лише в одну цифру в ідентифікаційному коді тощо.
• Упродовж цього місяця протоколи обміну даними, інформаційні реєстри і системи доопрацюють, аби електронні лікарняні формувались на підставі медичних висновків чітко і без технічних помилок.
• Отже, до жовтня е-лікарняний буде ставати підставою для призначення матеріального забезпечення через 5 днів після свого закриття.
• Аби відстежувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати». З цього дня роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівникові допомогу.
• Після завершення перехідного періоду готовим до сплати е-лікарняний буде ставати, як і передбачено, на наступний день після закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Тож призначення допомоги відбуватиметься швидше.

Як усе працюватиме?
1. Медичний заклад на підставі медичного висновку вносить до Реєстру інформацію про тимчасову втрату працездатності та надсилає її в Пенсійний фонд України. Лікар, який робить цей запис (відкриває / закриває лікарняний листок), засвідчує його своїм електронним підписом. Вносячи інформацію в Реєстр, лікар має внести до системи найменування страхувальника, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в ЄДР.
2. Пенсійний фонд присвоює цьому запису унікальний номер – єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. Із цього моменту можна вважати, що електронний листок непрацездатності вже існує, тобто інформацію про нього може отримати і Фонд соціального страхування України, і роботодавець.
3. Роботодавець, з’ясувавши від працівника, що той хворіє, знаходить про це інформацію в Реєстрі, робить витяг із Реєстру (крім інформації про тимчасову непрацездатність працівника у ньому буде зазначено присвоєний індексний номер, зафіксовано дату й час формування). Отримати витяг можна буде в електронній формі. Роздрукований витяг вважатиметься лише копією.
З введенням електронного листка непрацездатності працівникові не потрібно приносити жодних документів на місце роботи, щоб, наприклад, продовжити щорічну відпустку в разі тимчасової непрацездатності. Достатньо буде повідомити роботодавця будь-яким способом про продовження щорічної відпустки, а про лікарняний роботодавець отримає витяг із Реєстру самостійно.
4. Комісія (уповноважений) із соцстрахування, створена на підприємстві, розглядає листок непрацездатності та ухвалює рішення щодо його оплати, складає протокол комісії із соцстрахування про призначення (відмову) виплат з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.
5. Бухгалтерія розраховує та нараховує оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності, суму допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, суму допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, формує заяву-розрахунок та надсилає її Фонду соціального страхування України. Страхувальнику також надається можливість переглядати, формувати та друкувати заяви-розрахунки за листками непрацездатності.
6. Отримавши від ФССУ заявлені суми допомоги, роботодавець виплачує їх застрахованим особам, звітує про це ФССУ, який вносить відповідну інформацію до Реєстру.
У зазначеному алгоритмі відбувається узгодження нормативно-правових актів. Фонд здійснює фінансування на підставі отриманої від роботодавця заяви-розрахунку – саме від дати її подачі, у першу чергу, залежить дата виплати. Вже нині в онлайн режимі відбувається опрацювання цього документа, моніторинг та аналіз виданих і продовжених листків непрацездатності з метою дієвого контролю за видатками Фонду на матеріальне забезпечення, попередження нецільового використання коштів.
Тепер стежити за виплатами можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація щодо сум і дат, за які Фондом профінансовано матеріальне забезпечення і страхові виплати.


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Нещодавно опубліковане

В одному з готелів Тернополя військовослужбовець у званні майора застрелив бійця Держприкордонслужби...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:00


До Залозецького краєзнавчого музею днями передали родинні вишиванки із села Настасів...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:19


Передчасно пішла із життя дільнична офіцерка поліції сектору полiцейської дiяльностi № 2 (м. Шумськ) старша лейтенантка полiцiї Надiя Мельник...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:57


Новим представником уповноваженого з прав людини в Тернопільській області став Олександр Криницький...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:47


У Василя Романчака з села Підгайчики Теребовлянської громади біля хати росте майже 20 тисяч кущів кал...


Автор: Рубрика: , Опубліковано: о 12:33



Теми дня
21 Липня
20 Липня