Дошка, фарба, різьба. Усе, здавалося б, просто, лаконічно. Проте — притягуюче. Ці роботи не піддаються намаганням умістити їх у загальноприйняті рамки. Вони ведуть у цілковито інший вимір, створюючи сплав із різних світів, змінюючи звичний порядок речей. Вони дивують і шокують, притягують і відштовхують, але найголовніше — змушують ДУМАТИ… Свої роботи автор називає не картинами, а абстрактними пласкими скульптурами і зізнається, що найбільше його приваблює, власне, сам процес творчості — вирізання на дерев’яній плиті: те, як різне заглиблення у неї дає різний колір, як з’являється фактура, як оголюється текстура дерева… Його твори — не лише візуальні, а й тактильні. Саме тому усіх відвідувачів своєї виставки американський скульптор Ліланд Беті у п’ятницю, 23 вересня, у галереї “Бункермуз”, запросив не просто оглянути, а й доторкнутися до робіт — саме так можна краще відчути енергетику дерева, помножену на натхнення творця.
Уродженець Техасу Ліланд Беті — мандрівник зі стажем. Україна у його тревел-списку “ювілейна”, п’ятдесята країна. І — найулюбленіша. Уперше потрапивши до Києва, розповідає Ліланд, він планував пробути там два тижні, а затримався на два місяці… Виставки митця відбулися у столиці, згодом — у Львові, а звідтіля він уже й до “файного міста” добрався. Так, торік він уже переповідав тернополянам, про що говорять дерева, представивши свій проект із низкою артоб’єктів у галереї “Бункермуз”. А цьогоріч — виставка “Плин” у новому, особливому жанрі. За допомогою бензопили та інструментів для різьблення Ліланд Беті перетворює великоформатні плити на об’єкти, де поєднані елементи малюнка та скульптури. “Над цією серією я працював близько п’яти місяців, — розповідає сам художник. — Робота з деревом завжди приховує у собі якусь несподіванку, інтригує емоціями, що з’являються в процесі. Це своєрідна медитація… Тож я почав повністю віддаватися процесові — творячи, ігнорувати форму, композицію, не планувати роботу наперед… Що з того вийшло — приходьте, дивіться…”
Джерело: НОВА Тернопільська газета
